تماس با ما درباره ما

بازار ارز توجهی به نا آرامی ها ندارد !

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزایش قیمت دلار به دلیل اثر اعتراضات مردمی را رد کرد و مدعی شد نباید منتظر افزایش قیمت ارز در آینده نزدیک بود !
بازار ارز توجهی به نا آرامی ها ندارد !

به گزارش تهران بهشت، غلامرضا مرحبا درباره نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر که با قیمت های بی سابقه و 36 و 35 هزار تومانی دلار همراه شده به ایسنا گفت: نباید انتظار داشت با سیاست‌های غلط و عدم اقدام به موقع همه‌چیز درست شود. ارز مستقیما به تصمیم‌ بانک مرکزی مربوط بوده و پول‌‌ پاشی برای کنترل قیمت ارز، نادرست است.

وی افزود: افزایش عرضه ارز تنها یک روش بوده و الزاما در هر شرایطی درست نیست. شاید یک جا لازم باشد تقاضا کاهش داده و در یک جای دیگر بار روانی ایجاد شده مدیریت شود. ممکن است این شرایط ارتباطی با افزایش نقدینگی داشته و همچنین بار روانی ایجاد شده توسط دشمنان و تحریم‌های جدید تاثیرگذار باشد اما افزایش نرخ دلار ارتباطی به ناآرامی‌‌های اخیر ندارد.

این نماینده ادامه داد: نباید منتظر افزایش قیمت ارز در آینده نزدیک بود. زیرا نرخ ارز کنترل می‌شود. ارز هر سال دو بار تکانه‌هایی دارد اما اینکه الان تکانه ارزی است یا صرفا تغییر در قیمت ارز رخ داده، معلوم نیست. البته معمولا تکانه‌ها به سمت بالا است مگر اینکه بتوان مسیر را اصلاح کرد. 

مرحبا توضیح داد: در مدیریت بحثی به نام آنتروپی منفی وجود دارد. به این معنا که اگر مراقبتی انجام نشود همه‌چیز به سمت خرابی حرکت می‌‌کند. اگر وضعیت یک ساختمان مورد رسیدگی قرار نگیرد به سمت خرابی می رود. 

 

 

ارسال نظر