تماس با ما درباره ما

قیمت واقعی دلار چقدر باید باشد؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: با تورمی که اقتصاد ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و همه آن را در محل احساس می‌کنند، اینکه دلار تاکنون بالا نرفته‌است، نجابت به خرج داده‌است.
قیمت واقعی دلار چقدر باید باشد؟

به گزارش تهران بهشت، میثم رادپور با اشاره به این موضوع که برای توضیح اینکه چرا نرخ ارز در حال بالا رفتن است، اظهار داشت: با تورمی که اقتصاد ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و همه آن را در محل احساس می‌کنند، اینکه دلار تاکنون بالا نرفته‌است، نجابت به خرج داده‌است.

وی افزود: این امر نگران کننده‌است که دلار چرا تاکنون انقدر نجابت به خرج داده‌است. به عبارت دیگر، فشار تورمی در کشور موجود است و بنابر نظریه برابری قدرت خرید، اگر تورم کشور شما با یک کشور مورد نظر مانند ایالات متحده اختلاف داشته باشد که در بازه زمانی یک ساله نزدیک به۳۷ تا ۳۸ درصد با آمریکا اختلاف تورمی داریم، نرخ ارز شما نیز باید به این مقدار در بازه یک ساله تضعیف شود و تا زمانی که تورم هست نیاز به دلیل بیشتری برای فشار به بازار ارز نیست اما قطعا ناآرامی‌های اخیر فشار بیشتری به قیمت ارز آورده‌است

این کارشناس اقتصاد کلان متذکر شد: شما زمانی که خود را به جای صاحبان سرمایه بگذارید، نمی‌توانید نسبت به ریالی بودن سرمایه خود اطمینان داشته باشید.

ارسال نظر