تماس با ما درباره ما

تولید لوازم خانگی در ایران 2 برابر شد

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: در چند سال گذشته با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید لوازم خانگی از هشت میلیون دستگاه بیش از ۱۶ میلیون دستگاه افزایش یافته است.
تولید لوازم خانگی در ایران 2 برابر شد

به گزارش تهران بهشت، علیرضا محمدی دانیالی» امروز (دوشنبه) در نشست هم اندیشی وزیر صمت با تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: مشکل اصلی صنعت کشور قیمت‌گذاری دستوری است و هیچکس نمی‌داند این نوع قیمت‌گذاری از کدام تجربه موفق جهانی الگوبرداری شده است.

وی تاکید کرد: استراتژی صنعتی باید زیر سایه استراتژی کلان اقتصادی باشد، اما قیمت‌گذاری دستوری منجر به نابودی صنعت و اقتصاد می‌شود.

این مقام صنفی، قاچاق و کالای تقلبی را یکی از معضلات اصلی صنعت لوازم خانگی برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حرکت خوبی از سوی وزارت صمت در حوزه قاچاق و کالای تقلبی آغاز شده است، اما حذف کامل آن نیاز به عزم ملی دارد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش ۲ برابری تولید لوازم خانگی، اما رکود بر بازار این صنعت حاکم است و نیازمند راهکار‌هایی برای خروج از این مشکل هستیم.

محمدی دانیالی در پایان بیان داشت: وزارت صمت چوب سیاست‌های ایده‌آل‌گرایی را می‌خورد که بخشی از حاکمیت آن را دنبال می‌کند و در حقیقت این سیاست‌ها رانتی است که اقتصاد ملی به حوزه سیاسی می‌دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر