تماس با ما درباره ما

تست گوزن دنا با ربات! / تست گوزن در ایران خودرو چگونه انجام می شود؟

ست گوزن دنا و تارا در ایران چگونه انجام و از چه تجهیزاتی در این تست‌ها استفاده می شود؟ تست گوزن (Moose Test) اصطلاحی برای سنجش میزان پایداری خودرو هنگام مانورهای ناگهانی و شدید است.
تست گوزن دنا با ربات!   تست گوزن در ایران خودرو چگونه انجام می شود؟

به گزارش تهران بهشت به نقل از بیت ران، فرض کنید شب هنگام در حال رانندگی در یک اتوبان هستید و ناگهان مانعی مانند یک حیوان بزرگ سر راهتان قرار می گیرد.

شما مجبورید برای جلوگیری از برخورد با آن به طور ناگهانی و سریع فرمان را به سمت چپ یا راست مانع گرفته و پس از عبور از آن مجددا خودرو را به حالت اولیه بازگردانید.

این دو بار فرمان دادن پشت سر هم با سرعت حدود شصت کیلومتر بر ساعت و در دو جهت مختلف، پایداری خودرو را به طور شدیدی دچار آشفتگی کرده و احتمال چپ شدن وسیله را بسیار بالا می برد.

تست گوزن دنا

تست گوزن دنا

همان گونه که ” رابرت کالین ” خبرنگار خودرویی سوئدی در سال 1997 هنگام تست مرسدس A کلاس جدید با همین روش خودرو را چپ کرد!

در نتیجه این حادثه، مرسدس به ایراد پایداری این خودرو پی برد، تمام A کلاس ها را برای رفع نقص فراخوان کرد و تست جدیدی با نام تست پایداری یا تست گوزن در تمام جهان فراگیر شد.

اما آیا این تست برای خودروهای ایرانی هم انجام می شود؟

تست گوزن دنا

تست گوزن دنا

ربات فرمان به جای راننده

قمی نژاد مهندس تست های دینامیکی ایران خودرو در این زمینه به بیت ران گفت : ” در تست ESC دستگاهی به نام ربات فرمان کار فرمان دادن های ناگهانی را به جای راننده انجام می دهد.

چرا که شدت و دقت این نوع فرمان دادن در مانورهای سخت، از توانایی انسان خارج است.

در تحلیل تست های هندلینگ علاوه بر اندازه دقیق زاویه پیچش فرمان، به شکل موجی که به خودرو وارد شده است هم نیاز داریم که هر کدام تعاریف و استانداردهای خاص خود را دارند.

برای مثال می خواهیم ببینیم شتاب جانبی 4 متر بر مجذور ثانیه در چه سرعت و چه زاویه  فرمانی برای خودرو حادث شده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار