تماس با ما درباره ما

عدم استقبال از دو خودروی چینی در بورس

جک S5 و کی‌ام‌سی T8 در بورس به دلیل کم بودن تقاضا، به قیمت پایه معامله شدند. خودروی جک J4‌ هم بدون مشتری ماند.
عدم استقبال از دو خودروی چینی در بورس

به گزارش تهران بهشت، امروز خودروهای چینی کرمان‌موتور در بورس کالا چندان مورد استقبال قرار نگرفتند. به طوری که به دلیل کمتر بودن تقاضا نسبت به عرضه، دو خودروی جک S۵ و کی‌ام‌سی T۸ در قیمت پایه معامله شدند. خودروی جک J۴ نیز به دلیل نبود تقاضا معامله نشد. این نخستین عرضه محصولات کرمان‌موتور در بورس کالا بود.

کرمان موتور کمتر از ظرفیت اعلامی عرضه کرد

کمبود تقاضا موجب شد تا کرمان‌موتور تعداد خودروی کمتری نسبت به آنچه ابتدا برای عرضه اعلام آمادگی کرده بود، به حراج بگذارد.

ابتدا قرار بود در مجموع ۳۰۰ دستگاه خودروی جک S۵، کی ام سی T۸ و جک J۴ عرضه شود. اما جک  J۴سفید در معاملات امروز تقاضایی نداشت و معاملات جک J۴ مشکی نیز به دلیل آنکه تقاضا به میزان حداقل سفارش برای کشف نرخ وجود نداشت، تایید نشد. همچنین به تعداد کمتری از دو خودروی دیگر یعنی ۶۸ دستگاه جک S۵ و ۶۹ دستگاه کی‌ام‌سی T۸ روی تابلو رفتند.

به این ترتیب، کرمان‌موتور در مجموع تنها موفق به فروش ۱۳۷ خودرو شد.

سود خرید جک S۵ و  کی‌ام‌سی T۸ در بورس کالا چقدر بود؟

جک S۵ در قیمت پایه ۸۸۳ میلیون تومان فروخته شد که با احتساب هزینه‌های جانبی برای خریداران حدود ۹۹۴ میلیون تومان هزینه داشت. قیمت جک S۵ در بازار یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان است. بنابراین، خریداران این خودرو را ۸.۷ درصد ارزان‌تر از بازار خریدند.

اختلاف قیمت معامله در بورس و بازار برای کی‌ام‌سی T۸ حتی شدیدتر بود. به طوریکه خریداران کی‌ام‌سی T۸ را ۲۴ درصد ارزان‌تر از بازار خریدند. این اختلاف قیمت حتی با احتساب هزینه‌های اضافی خرید خودرو از بورس کالا (شامل مالیات، عوارض و سایر هزینه‌های جانبی) است.

کی ام سی T۸ در قیمت پایه یعنی ۸۶۰ میلیون تومان معامله شد. هزینه نهایی برای خریداران این خودرو ۹۶۸ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت کی‌ام‌سی T۸ در بازار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بود.

عدم استقبال از دو خودروی چینی در بورس  آمار نهایی معاملات جک S۵ و کی‌ام‌سی T۸ در بورس کالا

شرایط خرید جک S۵ و  KMC T۸ در بورس

موعد تحویل خودروهای فروخته شده ۱۳ دی است.

قابل ذکر است هزینه‌های خرید این خودروها در بورس عبارتند از: ۱۲ درصد قیمت نهایی معامله به عنوان مالیات و عوارض شماره‌گذاری (شامل ۹درصد مالیات بر ارزش افروده و ۳ درصد عوارض) و نیز هزینه ثابت ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان بابت سایر هزینه‌های جانبی شامل هزینه هوشمندسازی، صدور و ارسال کارت مشخصات خودرو، پست سند مالکیت، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری و هزینه بیمه شخص ثالث.

میزان پیش پرداخت ۲۵ درصد است و افرادی که در عرضه‌های قبلی اقدام به خرید خودرو سواری کرده‌اند، امکان خرید نداشتند. مطابق سایر عرضه‌ها در این مرحله هم هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو بود. صدور سند و شماره‌گذاری خودرو نیز فقط به اسم شخص خریدار است.

قیمت جک و کی‌ام‌سی در بازار چه تغییری کرد؟

قیمت بازار جک S۵ امروز پس از عرضه این خودرو در بورس کالا، با افت ۳ میلیون تومانی مواجه شد و به یک میلیارد و ۷۷ میلیون تومان رسید.

اما در سمت مقابل، قیمت کی‌ام‌سی T۸ در بازار با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رسید. به نظر می‌رسد که این خودرو با روند صعودی قیمت خودرو طی روز جاری همراه شد که به عقیده کارشناسان، ناشی از نوسانات قیمت ارز است. امروز قیمت خودروهای داخلی ۰.۶ درصد، قیمت خودروهای چینی ۰.۴ درصد و شاخص کل قیمت خودرو ۰.۵ درصد افزایش داشت.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار