تماس با ما درباره ما

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد + قیمت و زمان عرضه

فوتون تونلند G7 اتوماتیک جدید ترین محصول ایران خودرو دیزل است که امروز طی مراسمی رونمایی شد و به زودی به بازار پیکاپ های چینی ایران اضافه می شود.
فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد + قیمت و زمان عرضه

به گزارش تهران بهشت به نقل از اسب بخار، مدت ها بود که بازار منتظر رونمایی از تونلند جدید ایران خودرو بود و امروز بالاخره این پیکاپ در شرکت ایران خودرو دیزل رونمایی شد. در مراسم امروز با حضور جواد توسلی مهر، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، خط تولید فوتون تونلند G7 اتوماتیک افتتاح شد. پیکاپی که قرار است تا آخر آذر فروش ابتدایی اش را داشته باشد و به زودی قیمت آن هم مشخص خواهد شد. تونلند جدید هم از لحاظ مشخصات فنی و هم از لحاظ ظاهر، ویژگی هایی دارد که از دیگر پیکاپ های بازار متمایز می شود و ما در ادامه این مشخصات را بررسی می کنیم.

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

طراحی بدنه پیکاپ G7

اولین بار نام تونلند را با نسل اول یعنی فوتون E5 شناختیم. پیکاپی که در نسخه های بنزینی و دیزلی به فروش می رسد و فروش آن همچنان با نسخه فیس لیفت توربو دیزل ادامه دارد. نشان فوتون به عنوان یکی از خودروسازان کار و تجاری برجسته در چین شناخته می شود و همین باعث می شود پیکاپ های تولید این نشان نسبت به دیگر چینی ها عملکرد بهتری ارائه دهند. فوتون تونلند G7 اتوماتیک یا همان تونلند یوتو همانند تونلند S پایه مهندسی تویوتا هایلوکس را دارد و در ظاهر آن هم شبیه به آخرین نسخه از هایلوکس طراحی شده است. این فرمول طراحی را تقریباً در جک T8 هم دیده بودیم، اما طراحی در محصول جدید ایران خودرو دیزل پخته تر بنظر می رسد.

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

 

جلوپنجره با زمینه مشکی طراحی شده و نام فوتون در ابعادی بزرگ روی این جلوپنجره قرار گرفته است. چراغ ها به سبک هایلوکس، کشیده طراحی شده اند و در گوشه ها هم چراغ های مه شکن را داریم که حاشیه آن ها کرومی طراحی شده اند. رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی دو رنگ را در این خودرو داریم و رول بار هم مشکی رنگ است. در مجموع طراحی فوتون تونلند G7 چیزی در حد دیگر پیکاپ های بازار است با این تفاوت که بیشتر از هر پیکاپ دیگری در ایران، شباهت با هایلوکس را در این خودرو می بینیم.

مشخصات فنی فوتون تونلند G7

زیر کاپوت پیکاپ جدید ایران خودرو دیزل پیشرانه میتسوبیشی با کد G01-4G20TI5 با استاندارد یورو ۶ را داریم که یک موتور ۲ لیتری توربو با فناوری پاشش مستیم سوخت (GDI) است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF به تمام چرخ ها منتقل می شود. سیستم انتقال قدرت قابلیت کمک سنگین و سبک را دارد و کنترل پایداری در حالت ۴H هم فعال است. در این پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل، تنظیم سیستم انتقال قدرت به چرخ ها به صورت برقی و اتوماتیک است. در سایر پیکاپ ها تنظیم حالت انتقال قدرت به صورت دستی (برقی یا مکانیکی) بوده و راننده می تواند میان حالت های تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین، انتقال قدرت را انتخاب کند. اما در پیکاپ تونلند G7 اتوماتیک این امکان وجود دارد تا انتقال قدرت و تقسیم نیرو میان چرخ های جلو و عقب به صورت اتوماتیک انجام شود که این ویژگی در پیکاپ های فعلی بازار ایران وجود ندارد.
همانطور که خواندید، با پیکاپی طرف هستیم که بالاترین قدرت و گشتاور را ارائه می دهد و سیستم انتقال قدرت پیشرفته تری نسبت به رقبا دارد. همچنین ایران خودرو دیزل در زمینه سفارش گذاری قطعات فنی، تطبیق سوخت و سازگارسازی با شرایط ایران با طرف چینی همکاری داشته و به نوعی می توان گفت این نسخه از فوتون تونلند G7 مخصوص بازار ایران سفارشی شده است.

تعلیق جلوی تونلند G7 اتوماتیک از نوع جناغی دوبل بوده و در بخش عقب این پیکاپ از تعلیق فنر تخت با دیفرانسیل یک پارچه استفاده شده است. همین مسئله باعث می شود که این پیکاپ جدید تفاوت خاصی با سایر پیکاپ های چینی بازار نداشته باشد و همچنان بهمن G9 با تعلیق چند اتصالی در بخش عقب و با کیت تعلیق نیتروژنی، در اولویت فناوری های پیکاپ ها در بحث سیستم های تعلیق و دفع ضربه باشد.

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

 

کابین و امکانات تونلند G7

در داخل کابین کیفیت متریال نسبت به آنچه در دیگر پیکاپ های چینی دیده می شود، بهتر است و ارگونومی کابین هم خوب ارزیابی می شود. فوتون تونلند G7 یک خودروی پر آپشن محسوب می شود و در این پیکاپ امکانات خوبی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه های تاشوبرقی، سنسور دنده عقب، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی مالتی مدیا، سنسور نور و باران، تنظیم حالت انتقال قدرت(AUTO-2H-4H-4L)، تنظیم حالت رانندگی اسپرت، عادی و اکونومی، صندلی شش حالته برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، استارت دکمه ای، پدل شیفتر (تعویض دنده از پشت فرمان)، سیستم پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، رول بار، کنترل حرکت در سراشیبی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و… را دارد.

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

با توجه به بُردی که در بالای شیشه جلو دیده می شود، امکاناتی مثل رادار خطی، اخطار پیشگیری از تصادف و نوربالای اتوماتیک هم می تواند در این پیکاپ فعال باشد. اما هنوز نمی دانیم که آیا نسخه ای که ایران خودرو عرضه می کند، این امکانات را دارد یا نه؟ با این امکانات فوتون تونلند G7 فول ترین پیکاپ بازار خواهد بود و تمامی رقبا را در این زمینه کنار می زند. کمپانی فوتون از پیکاپ سازهای ماهر چین است؛ پس کارایی امکانات هم می بایست خوب باشد. البته نسخه فول از این خودرو در بازار های جهانی مجهز به چراغ های تمام ال ای دی و کروز کنترل تطبیق پذیر هم می شود اما با توجه به وضعیت تحریمی و همچنین بالا بودن قیمت، این آپشن ها را در این خودرو نمی بینیم.

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل رونمایی شد

قیمت و زمان عرضه تونلند اتوماتیک

تولید فوتون تونلند G7 در ایران خودرو دیزل آغاز شده و تا پایان ماه جاری اولین فروش این پیکاپ را خواهیم داشت. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست و قرار است تا پایان هفته قیمت رسمی از جانب شرکت اعلام گردد. البته احتمال می رود قیمتی در محدوده ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تونلند G7 در نظر گرفته شود که اگر این قیمت گذاری محقق شود باید گفت که کار برای رقبای این پیکاپ بسیار سخت خواهد شد. چراکه از پیکاپ تونلند از بسیاری از جهات از رقبا سرتر است.

 

ارسال نظر