تماس با ما درباره ما

قیمت شاهین و سقف شیشه ای ها در حال صعود

با توجه به معاملاتی که امروز انجام شده است و پس از مشخص شدن قیمت های کف بازار، روشن شد محصولات سقف شیشه ای ایران خودرو و شاهین امروز افزایش قیمت بیش تری نسبت به دیگر خودروها داشتند، اما جدا از سقف شیشه ای ها و شاهین، دیگر خودروها تقریباً با ثبات بودند و تنها در برخی محصولات شاهد افزایش بین ۱ تا ۲ میلیونی بودیم.
قیمت شاهین و سقف شیشه ای ها در حال صعود

به گزالرش تهران بهشت به نقل از  اسب بخار، با توجه به روند بازار و پیش بینی هایی که می شد احتمال افزایش قیمت های ذره ای در برخی محصولات وجود داشت و با گران شدن سقف شیشه ای های ایران خودرو و شاهین این قضیه مشخص شد.

بیش ترین سهم افزایش قیمت ها در هفته اخیر مربوط به خودروهایی بود که نسبت به بقیه، آپشن های بیش تری داشتند و به همین دلیل، به احتمال زیاد در بازار با استقبال بیش تری روبه‌رو بودند و افزایش قیمت مشهودتری داشتند. برای مثال، در هفته گذشته  پژو پارس سفارشی  مانیتوردار در مدت یک روز حدود ۳۰ میلیون گران شد و توانست رکورد بزند. به دنبال این قضیه روز بعد شاهین که در بین سایپایی ها آپشنال تر محسوب می شود نیز گران شد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که افزایش قیمت در خودروهای پرطرف‌دار و آپشنال همیشه بیش تر از دیگر خودروهاست.

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

ایران خودرویی ها امروز را با نوسانات بیش تری نسبت به سایپایی ها شروع کردند و در بیش تر آن ها شاهد افزایش قیمت بودیم، اما افزایش قیمت رخ داده در برخی محصولات کم و در برخی دیگر زیاد است. برای مثال، قیمت  سورن پلاس مانیتوردار  امروز تغییری نکرد با همان قیمت ۴۱۱ میلیون به فروش رسید.

در کنار سمند اما دیگر محصولات از جمله خانواده پارس با افزایش ۰.۵ تا ۱.۵ میلیونی همراه بودند و برای مثال،  پارس سال  موتور جدید امروز ۱.۵ میلیون افزایش قیمت داشت و ۳۶۸.۵ میلیون ارزش گذاری شد.

اما جدا از این ها تمام محصولات سقف شیشه ای ایران خودرو از جمله  ۲۰۷ ها و  ۲۰۶  تیپ ۳ افزایش قیمت بیش تری نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو را تجربه کردند. برای مثال، ۲۰۶ تیپ ۳ که شنبه نسبت به ۵ شنبه ۵.۵ میلیون گران شده بود، امروز نیز ۲ میلیون افزایش قیمت داشت و ۳۷۷ میلیون معامله شد.

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

محصولات سایپا البته به جز شاهین امروز بازار آرامی را تجربه کردند و اغلب با ثبات قیمت همراه بودند.  کوییک دنده   ای  امروز با همان قیمت دیروزی ۲۳۰.۵ میلیون ارزش گذاری شد و تغییر خاصی در قیمت آن به وجود نیامد.

شاهین اما امروز در میان خودروهای تولید داخل توانست حتا از سقف شیشه ای های ایران خودرو نیز سبقت بگیرد و ۴.۵ میلیون گران شد. این خودرو که شنبه نیز با افزایش قیمت ۲.۵ میلیون همراه بود، امروز نیز ۴.۵ میلیون گران شد. شاهین سفید امروز ۴۱۰.۵ میلیون قیمت گذاری شد و این در حالی‌ست که دیروز با قیمت ۴۰۶ میلیون معامله شده بود.

به طور کلی، احتمال می رود روند افزایش اندک خودروهای داخلی تا روزهای آتی ادامه دار باشد و دست نیافتنی تر شوند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار