تماس با ما درباره ما

کیا سراتو 2022 وارد بازار ایران می شود + قیمت و مشخصات

کیا سراتو ۲۰۲۲ یکی از محصولات شاخصی است که قرار است کوشا خودرو بصورت وارداتی به بازار ایران عرضه کند. نمایندگی رسمی کیا برای کوشا خودرو به تایید رسمی رسیده و تبلیغات محیطی این شرکت در سطح شهر دیده می شود.
کیا سراتو 2022 وارد بازار ایران می شود + قیمت و مشخصات

به گزارش تهران بهشت به نقل از اسب بخار، پس از کش و قوس های فراوان سرانجام قصه واردات خودرو به مراحل پایانی خودش نزدیک می شود. آیین نامه واردات تصویب شد و شرکت های مختلف بر اساس همین آیین نامه برای واردات اعلام آمادگی کردند. کوشا خودرو یکی از خودروسازان لیست وزارت صمت برای واردات است و وزارت صمت این شرکت را به عنوان نماینده رسمی کیا موتورز کره جنوبی تایید کرده است. در ادامه به بررسی کیا سراتو ۲۰۲۲ می پردازیم که گل سرسبد کوشا خودرو برای واردات است و در تبلیغات محیطی و بیلبورد های کوشا خودرو هم تصویر این خودرو را می بینیم.

کیا سراتو ؛ نامی آشنا برای بازار ایران

کیا سراتو در بازار های مختلف اسامی مختلفی دارد. در بازار آمریکای شمالی این خودرو با نام فورته شناخته می شود و در بازار کره جنوبی این مدل K3 نام دارد. در بازار چین این مدل از کیا، فورته K3 یا شوما نام دارد و در بازار استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین این خودرو در نسخه های سدان، هاچ بک و کوپه با نام سراتو شناخته می شود. سراتو در نسل دوم ابتدا بصورت وارداتی به ایران آمد و بعد سایپا آن را بصورت مونتاژی به بازار عرضه می کرد. قرار بر این بود نسل جدید سراتو هم به خط تولید سایپا بیاید که با کنار رفتن برجام این همکاری لغو گردید. همزمان با مونتاژ نسل دوم توسط سایپا، نسخه های وارداتی از این خودرو با نسل سوم هم به بازار ایران آمدند و این روند باعث شد تا بازار ما کاملا با این خودرو آشنا باشد و کیفیت بالای این مدل از کیا باعث شد تا بازار همیشه روی خوشی به این خودرو نشان بدهد.

کیا سراتو 2022 ؛ خودروی وارداتی سایپا

کیا سراتو 2022 ؛ خودروی وارداتی سایپا

مشخصات فنی و امکانات سراتو

مدل ۲۰۲۲ از کیا سراتو در بازار حاشیه خلیج فارس همچنان به همان پیشرانه هایی مجهز است که در سنل های قبلی دیده می شد. بر همین اساس احتمالا همین مشخصات را در نسخه های وارداتی به بازار ایران خواهیم دید. در تیپ پایه و میانی پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر و تنفس طبیعی را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۲۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر را دارد. تیپ قدرتمند یا فول این خودرو به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی و چهار سیلندر مجهز می شود که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر را دارد. در هر دو نسخه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیرو را از پیشرانه به چرخ های جلو منتقل می شود.

کیا سراتو 2022 ؛ خودروی وارداتی سایپا

کیا سراتو 2022 ؛ خودروی وارداتی سایپا

 

نکته مهم در مورد سراتو ۲۰۲۲ این است که همچنان همان مشخصات فنی قبلی را در این خودرو می بینیم و این باعث می شود بازار به راحتی به این خودرو روی خوش نشان دهد چراکه این پیشرانه و جعبه دنده قبلا امتحان خود را در بازار ایران پس داده است.

در نسخه فول این خودرو علاوه بر داشتن موتور ۲ لیتری، امکاناتی نظیر شش ایربگ ۱۰ نقطه ای، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، استارت دکمه ای، سانروف، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی، سیستم کنترل پایداری، صندلی برقی راننده، سنسور نور، پدل شیفتر و… را می بینیم.

قیمت سراتو ۲۰۲۲

در بازار حاشیه خلیج فارس این خودرو از ۵۹,۹۰۰ تا ۷۸,۰۰۰ درهم بفروش می رسد. با تبدیل های ارزی قیمت این خودرو در محدوده ۱۶,۰۰۰ تا ۲۱,۲۰۰ یورو است و این یعنی می توانیم نسخه های نیمه فول تا فول این خودرو را در بازار ایران ببینیم. هنوز تعرفه های واردات خودرو مشخص نیست اما قیمت این خودرو قبل از واردات ۵۲۸ تا ۶۶۰ میلیون تومان است و با توجه به تعرفه های واردات، فیش های اسقاط خودرو و مالیات احتمالا قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را برای این خودرو در بازار داشته باشیم.

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
همش شعار وعده های بی عمل
بازنشسته
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
مثل اینکه قراربود خودروهایی وارد شود که خانواده پایین جامعه از کاهش قیمت سود ببرند درحالیکه افراد توانمند فرقی به حالشان نمیکندزیرا براحتی میتواننداز همین خودروهای بالای یک میلیارد تومن چینی خریداری نمایند طبقه پایین جامعه رادریابید
خسته.!!!
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
امکان ندارد خودروسازهای داخلی که سالهاست با پول مردم جیب خودشون رو پر کردند اجازه بدن ورود خودرو وارداتی بازارشان را خراب کند.دولت هم با تمام قوا از این ها حمایت میکنن سراتویی که اعلام میکنن ۱۲۰۰ مطمعنن بالای دومیلیارد به فروش میرسدوسودش را بین خودشان تقسیم میکنن.

پربازدیترین ها

آخرین اخبار