تماس با ما درباره ما

رشد شدی قیمت سورن، پارس، 207 در بازار + قیمت ها

با توجه به معاملاتی که امروز در بازار خودرو در حال انجام است، شاهد تغییر قیمت های شدید در برخی محصولات هستیم که می تواند زمینه ای برای یک افزایش قیمت بی رویه و خارج از اصول باشد.
رشد شدی قیمت سورن، پارس، 207 در بازار + قیمت ها

به گزارش تهران بهشت،  قیمت های محصولات صفر موجود در بازار مشخص شد و روند کلی مشاهده شده نشان می دهد که در بیش تر محصولات ایرانی افزایش قیمت داشته ایم و چینی ها روند نزولی را تجربه کرده اند. این افزایش و کاهش ها و بی ثباتی ها در بازار خودرو می تواند مقدمه یک افزایش یا کاهش قیمت بی اصول و بی رویه در بازار شود. البته افزایش و کاهش قیمت های بی اصول یکی از ویژگی های مهم بازار خودروی ایران است و نمی توان آن را از این بازار مریض حذف کرد.

دیروز پس از قرار گرفتن گزارش بازار بر روی سایت انتظار می رفت که قیمت ها ثابت شده اند و دیگر تغییری در آن ها رخ نخواهد داد، اما برخلاف انتظار در ساعت های پایانی باز بودن بازار، دوباره شاهد افزایش قیمت بودیم و قیمت برخی محصولات نسبت به صبح دوباره تغییر کرد.

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

در میان صفرها اما امروز ایران خودرویی ها با افزایش قیمت چشم‌گیرتری نسبت به سایپایی ها ظاهر شدند و این افزایش قیمت به حدی بود که کم ترین رشد قیمت ایران خودرویی ها با بیش ترین رشد قیمت سایپایی ها یکی بود. در کنار این افزایش قیمت، در خانواده تارا اما با ثبات و کاهش قیمت روبه‌رو بودیم؛ تارا دنده ای مشکی امروز ۲ میلیون تومان ارزان شد و با قیمت ۵۱۳ میلیون به فروش رسید، تارا اتوماتیک نیز قیمتش ثابت ماند و با همان قیمت ۶۴۲ میلیون معامله شد.

در بین خودروهای افزایشی اما ۲۰۷ اتوماتیک سفید-قرمز که دیروز بازار را با ۵۲۶ میلیون تمام کرد، امروز با قیمت ۵۴۱ میلیون معامله شد. در مسابقه افزایش قیمت بین ایران خودرویی ها تیپ ۳ در رده دوم قرار گرفت و امروز با ۱۰ میلیون افزایش قیمت به عدد  389 میلیون تومان رسید. دیگر محصولات ایران خودرو نیز گران شدند اما شدت آن ها در حد ۴ تا ۸ میلیون بود. برای مثال، رانا پلاس پانوراما امروز ۴ میلیون گران شد و با قیمت ۴۰۴ میلیون در بازار خرید و فروش شد.

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

بازار سایپایی ها نیز امروز افزایشی بود، اما نتوانست مانند محصولات ایران خودرو شیب زیادی داشته باشد. شاهین امروز بیش ترین افزایش قیمت را در میان سایپایی ها داشت و با افزایش ۴ میلیونی به مبلغ ۴۱۵ میلیون رسید. کوییک اتومات نیز چون از همان ابتدا با استقبال خوبی روبه‌رو نشد، در روزهای اخیر ثبات قیمتی داشت و حدود ۳۰۳ میلیون خرید و فروش شد. کوییک های دنده ای، سایناها و تیبا نیز امروز بین ۲ تا ۳ میلیون افزایش قیمت داشتند.

اما در میان محصولات گروه زامیاد، پادرا پلاس به طور چشم‌گیری گران شد و توانست با افزایش ۲۰ میلیونی به ۴۷۶ میلیون تومان برسد.

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

بیش ترین افت قیمت های امروز مربوط به چینی ها بود و در بیش تر آن ها شاهد کاهش قیمت بودیم. با توجه به قیمت های بالای این محصولات، افت آن ها نیز شدیدتر است. برای مثال، امروز کی ام سی K7 بیش ترین افت را داشت و با کاهش ۶۵ میلیونی به قیمت یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون رسید. از همان خودروساز اما J7، که تازه وارد بازار محسوب می شود، ۲۵ میلیون گران شد و به قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون رسید.

در پایان باید گفت، این افزایش قیمت های بی دلیل، بی ثباتی بازار را بیش تر می کند و موجب می شود هر شخص یک قیمت بی ربط را برای خودروی خود در نظر بگیرد و به آشفتگی بازار بیافزاید.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار