تماس با ما درباره ما

اشکودا با این خودرو جذاب وارد بازار می شود + قیمت در بازار ایران

اشکودا اسلاویا یکی از مدل های جذاب از سبد محصولات اشکودا است که توانسته در بازار هند آمار فروش بسیار خوبی را به نام خود به ثبت برساند و احتمال می رود به بازار ایران نیز عرضه شود.
اشکودا با این خودرو جذاب وارد بازار می شود + قیمت در بازار ایران

 اشکودا قرار است توسط شرکتی تحت عنوان  پارس ساتر  به ایران آورده شود. تحقیقات اسب بخار نشان می دهد این شرکت به صورت مستقیم با اشکودا قرارداد نمایندگی انحصاری و رسمی را به انجام رسانده است و حتا مدل های مدنظر برای ایران هم تا حدود زیادی انتخاب شده اند. در میان مدل های مطرح شده به نظر می رسد سدان کوچک و جذاب  اسلاویا  هم امکان حضور در بازار ایران را داشته باشد و اتفاقاً پیش تر و به صورت ویژه برای بازار هند تدارک دیده شده است، اما طبق سلیقه ایرانی ها می تواند گزینه موفقی برای شرکت واردکننده محسوب شود.

Skoda-Slavia-2022-1600-03-767x575

پلت فرم و طراحی اسلاویا

اسلاویا  بر روی پلت فرم اختصاصی MQB-A0 توسعه یافته است. از نظر ابعاد و اندازه سدان  اسلاویا  تقریباً با برادر تنی خود،  راپید ، که آخرین نسلش در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، در یک سطح قرار دارد و طراحی بدنه آن نیز کاملاً مطابق با زبان طراحی سایر محصولات  اشکودا  شکل گرفته است و بدین ترتیب، ما را به یاد برادران بزرگ تر خود،  ساپرب  و  اکتاویا ، نیز می‌اندازد و از طرحی به‌روز و زیبا سود می برد.

Skoda-Slavia-2022-1024-05-767x575

در نمای جلوی  اسلاویا ، جلوپنجره شش ضلعی و معروف اشکودا با چراغ هایی که از دو طرف به گریل خودرو متصل هستند و ورودی های هوای گسترده و پیچیده روی سپر، طرحی جذاب و اسپرت را برای آن رقم زده است. در بخش انتهایی خودرو چراغ های زیبا و همیشگی اشکودا را با زوایایی تند و تیز شاهد هستیم و روی سپر هم یک ورودی هوای تزیینی جانمایی شده است.

اسلاویا  در سه تیپ اکتیو، آمبیشن و استایل با پنج رنگ بدنه مختلف و رینگ‌ های حداکثر ۱۶ اینچی به بازار هند عرضه شده است که نشان از تنوع رنگی و آپشنال آن دارد.

Skoda-Slavia-2022-1024-0b

طراحی داخلی

درون کابین  اسلاویا ، طراحی داشبورد تا حد زیادی از مدل ساب‌ کامپکت  فابیا  اقتباس شده است. نکته جالب این که، برخی قطعات تزیینی کابین هم از  فولکس ‌واگن پولو  به عاریت گرفته شده است.

کیفیت متریال و سیستم های به کارگرفته شده در کابین و طراحی درونی  اسلاویا  نسبت به محصولات قبلی اشکودا در این کلاس (محصولات اقتصادی) بسیار بهبود پیدا کرده است. همچنین اسلاویا برای سفرهای خانوادگی نیز فضای بار بسیار مناسب ۵۲۰ لیتری را ارائه می‌نماید. به طور کلی، با لحاظ کردن سبک طراحی خارجی و داخلی اسلاویا می توان آن را نسخه صندوق‌دار فابیا دانست. 

Skoda-Slavia-2022-1024-0c-767x575

امکانات ایمنی و رفاهی اسلاویا

از امکانات رفاهی و ایمنی  اسلاویا  می‌توان به مواردی همچون نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، کروز کنترل، کلاستر ۸ اینچی دیجیتال، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه صندلی های جلو، پد شارژ بی سیم تلفن همراه، پورت USB برای سرنشینان عقب، نگهدارنده لیوان و… اشاره کرد.

 

Skoda-Slavia-2022-1024-21-767x575

مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

زیر کاپوت  اسلاویا  دو پیشرانه ۱ لیتری توربو و ۱.۵ لیتری توربو قابل سفارش است. پیشرانه اول ۱۱۵ اسب بخار قدرت را به همراه ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد و گیربکس های ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک برای آن قابل سفارش است.

 پیشرانه دوم (۱.۵ لیتری) توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست و نیروی تولیدی موتور از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو انتقال می‌یابد.

قیمت در بازار ایران

براساس قیمت نسخه بازار هند، احتمالاً نسخه وارداتی به ایران (در صورت واردات و عرضه) قیمت پایه ای بالاتر از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی داشته باشد، اما در هر صورت باید منتظر ماند و دید بالاخره چه زمانی پای خودروهای وارداتی به ایران باز خواهد شد و همچنین چه قیمتی برای آن ها در بورس کالا کشف می شود.

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار