تماس با ما درباره ما

این خودرو جایگزین جک S5 در کرمان موتور می شود+ قیمت

سهول X6 احتمالاً به زودی از سوی کرمان موتور به عنوان جانشین جک S5 معرفی خواهد شد. این کراس اوور چینی که در حقیقت نسخه فیس لیفت S5 در بازار خودرو چین است حالا در ایران حضور دارد.
این خودرو جایگزین جک S5 در کرمان موتور می شود+ قیمت

به گزارش تهران بهشت به نقل از بیت ران، سهول X6 اکنون در کرمان موتور حضور دارد. اما هنوز مشخص نیست که این خودروساز داخلی چه برنامه‌ای برای معرفی و عرضه به بازار آن دارد.

سهول X6 که با نام JAC JS6 نیز در برخی بازارها معرفی شد، دو مسیر احتمالی در بازار خودرو ایران خواهد داشت. مسیر اول و محتمل، ورود آن به بازار به عنوان محصولی جدید و به روز از سوی کرمان موتور است.

مسیر دوم اما این است که هم زمان با ورود X6، جک S5 از خط تولید کرمان موتور خارج شود و این خودرو به عنوان جانشین S5 در این خودروساز کرمانی حیات خود را آغاز کند.

از آنجایی که جک S5 اکنون پس از سال‌ها موقعیت مناسبی در بازار دست دوم‌ها دارد، خداحافظی با آن توسط کرمان موتور ریسک بسیار بالایی دارد.

اما از سوی دیگر این خودروساز کرمانی می‌تواند با تغییر برخی ماژول‌های خط تولید جک S5، نسخه فیس‌لیفت آن را احتمالاً به قیمت بالاتری بفروشد.

به هر حال این نسخه فیس لیفت از جک S5 طی روزهای گذشته وارد محوطه کرمان موتور شد. از همین رو باید منتظر بود و دید که این خودروساز داخلی چه برنامه‌ای برای فروش آن در ایران دارد.

طراحی سهول X۶

سهول X6 جانشین احتمالی جک S5

سهول X6 جانشین احتمالی جک S5

بیشترین تغییرات و به روز رسانی‌ها برای X6 در بخش جلوی این کراس اوور چینی مشاهده می‌شود. چراغ‌های جلو براساس ترند طراحی خودروهای جدید به‌صورت دوگانه طراحی شدند تا چراغ‌های اصلی در مجموعه سپر قرار گیرند و چراغ‌های روشنایی روز در بالای آنها مشاهده شوند.

ورودی هوای موتور در سپر جلو بسیار بزرگ‌تر از گریل جک S5 است. با نگاهی دقیق‌تر به این ورودی هوا می‌توان مشاهده کرد که بسیاری از بخش‌های لانه زنبوری آن فیک هستند و تنها بخش کوچکی از این مجموعه، هوا را به سمت موتور و رادیاتور هدایت می‌کنند.

به‌طور قطع می‌توان عنوان کرد که ظاهر سهول X6 در مقایسه با جک S5 جسورتر است. اما اینکه این جسارت به معنای زیبایی بیشتر است به نظر خریداران و علاقه‌مندان به این خودرو بر می‌گردد.

اما هرچه از نمای جلوی این کراس اوور چینی به سمت قسمت عقب آن حرکت کنید، شباهت‌ها با جک S5 بیشتر و بیشتر می‌شود. تا جایی که سهول X6 در نمای جانبی به غیر از رینگ‌ها و زه‌های کناری، هیچ تفاوتی با S5 کرمان موتور ندارد.

هر قدر در نمای جلوی این خودرو شاهد خطوط جسورانه و تند و تیز هستیم، در نمای کناری هنوز هم خطوط نرم و ملایم حضور دارند. بر روی گلگیرهای جلو دیگر خبری از خروجی‌های فیک هوا نیستیم و این بخش ساده‌تر و روان‌تر از S5 است.

در نمای عقب اما جای پلاک از روی درب محفظه بار به درون سپر منتقل شد که فضایی مدرن‌تر و ساده‌تر بوجود آید. اما این کار باعث شد تا با درب صندوق عقب کاملاً تخت رو به رو شویم که هیچ تلاشی برای زیباتر شدن آن نشد.

بجای آن، طراحی چراغ‌های عقب دستخوش تغییر شدند تا با یک نوار LED بهم متصل شوند و شباهت بیشتری به خودروهای امروزی داشته‌باشند.

طراحی داخلی سهول X۶

در داخل سهول X6 همه چیز کاملاً با جک S5 متفاوت است. نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی، جلو آمپر ۷ اینچی، دسته دنده دایره‌ای شکل و فرمانی که شبیه به مدل‌های جدید سهول است کاملاً با آنچه در S5 قابل مشاهده بود تفاوت دارد.

قطعاً می‌توان گفت که مهمترین به روز رسانی مدل فیس لیفت جک S5، فضای داخلی کابین آن است. اما در بحث کیفیت و متریال باید منتظر نسخه‌های آماده‌فروش کرمان موتور بود تا دید چقدر از کیفیت بالا یا پایینی برخوردار هستند.

مشخصات فنی سهول X۶

موتور ۱/۵ لیتری توربو سهول X6

موتور ۱/۵ لیتری توربو سهول X6

تنها قوای فنی مورد استفاده در سهول X60، یک موتور چهار سیلندر ۱/۵ لیتری توربو است که با کد hfc4gb2.4e توسط JAC تولید می‌شود.

این موتور که حجم دقیق آن ۱۴۹۹ سی‌سی است می‌تواند در ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۱۴۷/۵ اسب بخار (۱۵۰ متریک اسب بخار – ۱۱۰ کیلووات) نیرو تولید کند. حداکثر گشتاور تولیدی این قوای محرکه به ۲۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ در دسترس راننده قرار دارد.

موتور ۱/۵ لیتری توربو سهول X6

موتور ۱/۵ لیتری توربو سهول X6

این قوای محرکه که تنها انتخاب موجود برای X6 در چین است، نسبت به موتور ۲ لیتری توربو جک S5 به میزان ۲۶/۵ اسب بخار و ۳۴ نیوتن‌متر قدرت و گشتاور کمتری تولید می‌کند.

تمامی نیرو تولیدی توسط گیربکس ۶ سرعته Wet DCT (دو کلاچه) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و فقط مدل ارزان قیمت این خودرو در چین گیربکس ۵ سرعته دستی دارد.

تعلیق محور جلو از نوع مک‌فرسون است و در محور عقب بازوهای مولتی‌لینک مستقل را می‌توان مشاهده کرد. هر دو محور مجهز به ترمزهای دیسکی هستند که در محور جلو خنک‌شونده‌اند.

تمامی مدل‌های ارزان و گران قیمت سهول X6 در چین ترمز پارک الکترونیکی دارند. اما رینگ‌های ۱۸ اینچی تنها مختص به مدل‌های گران قیمت است. این در حالی است که نسخه‌های لوآپشن این کراس اوور چینی با رینگ‌های ۱۷ اینچی به دست مشتریان می‌رسند. به نظر می‌رسد که نسخه وارداتی به کرمان موتور دارای همین ابعاد رینگ است.

امکانات رفاهی سهول X۶

فضای داخلی سهول X6

فضای داخلی سهول X6

در بحث ایمنی تمامی مدل‌ها به امکاناتی چون ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی BA، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، هشدار نبستن کمربند ایمنی برای صندلی راننده، سیستم کنترل فشار باد تایرها و ایربگ راننده و سرنشین کناری مجهز هستند. ایربگ‌های پرده‌ای برای ردیف اول صندلی‌ها هم فقط برای مدل‌های فول و گران‌قیمت وجود دارند.

از جمله امکانات کمک راننده این کراس اوور چینی می‌توان به سنسورهای پارک برای سپر عقب، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه (برای مدل‌های فول)، کروز کنترل (کروز کنترل آداپتیو برای مدل‌های فول)، انتخاب حالات رانندگی، هشدار خستگی راننده، ترمز پارک اتوماتیک و کنترل حرکت خودرو در سربالایی‌ها اشاره کرد.

فضای داخلی سهول X6

فضای داخلی سهول X6

مدل‌های فول و گران قیمت سهول X6 دارای آپشن‌هایی چون دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، کنترل حرکت خودرو در بین خطوط، هشدار برخورد از رو به رو، ترمز اضطراری، چیپ Mobileye EveQ4 دستیار راننده و ۴ رادار Ultrasonic هستند. البته تجربه عرضه خودروهای چینی در ایران ثابت کرد که چنین مدل‌هایی به هیچ عنوان در ایران وجود نخواهند داشت!

آپشن‌های ۲ هزار دلاری!

سانروف پانورامیک فقط برای گرانترین نسخه سهول X6 وجود دارد. مدل‌های میانی به سانروف معمولی مجهزند و این در حالی است که برای داشتن سانروف در مدل‌های ارزان قیمت باید ۲ هزار دلار به‌صورت جداگانه پرداخت کرد.

روف‌رک در تمام نسخه‌ها استاندارد است و ورود بدون کلید از درب راننده و همچنین استارت دکمه‌ای در همه مدل‌ها وجود دارند. اما فرمان با روکش چرم مصنوعی فقط برای مدل‌های فول در نظر گرفته‌شدند و این در حالی است که سایر مدل‌ها فرمان پلاستیکی دارند.

مدل‌های ارزان این کراس اوور چینی کلاستر آنالوگ با LCD سه و نیم اینچی که در وسط آن قرار دارد به دست مشتری می‌رسند. این در حالی است که مدل‌های فول دارای نمایشگرهای پشت فرمان LCD هستند که با ابعاد ۷ اینچ اطلاعات مورد نیاز راننده را به او ارائه می‌دهد.

تنظیم برقی صندلی راننده فقط در مدل فول است و در تمام تریم‌های دیگر سرنشینان باید به‌صورت دستی صندلی خود را تنظیم کنند. اما نمایشگر ۱۲.۸ اینچی لمسی که در داشبورد قرار دارد در تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد وجود دارد. هشت اسپیکر برای سیستم صوتی مدل‌های ارزان وجود دارد که این تعداد در مدل فول به ۱۱ اسپیکر می‌رسد.

به غیر از مدل فول، تمام تریم‌های این خودرو با چراغ‌های هالوژن به فروش می‌رسند. اما اگر فردی تمایل داشته باشد، می‌تواند با پرداخت ۲۰۰۰ دلار چراغ‌های LED را برای این کراس اوور چینی سفارش دهد.

هیچکدام از مدل‌های سهول X6 دارای نورپردازی داخلی نیستند. اما این آپشن هم به صورت مجزا برای مشتریان در نظر گرفته‌شد تا بتوانند با پرداخت مبلغ بیشتر، نورپردازی ۶۴ رنگی داخل کابین را در اختیار داشته‌باشند.

آیینه‌های جانبی در همه مدل‌ها برقی و گرمکن‌دار هستند و برف‌پاکن شیشه عقب هم جز امکانات استاندارد این خودرو به‌شمار می‌روند.

آمار فروش سهول X۶ در بازار خودرو چین

آمار فروش سهول X6 در بازار خودرو چین

آمار فروش سهول X6 در بازار خودرو چین

مهر و آبان سال جاری سهول X6 تنها ۴۷۶ مشتری در کل بازار خودرو چین داشت. اما وضعیت فروش این خودرو در شش ماه اخیر چندان هم بد نبود.

برای یک فیس لیفت از خودرویی قدیمی، فروش میانگین ۱۱۵۷ دستگاهی به‌صورت ماهانه بد نیست. اما باید بدانیم که این کراس اوور چینی اکنون در جایگاه ۱۹۲ فروش در بازار خودرو چین قرار دارد.

بالاترین آمار فروش سهول X6 در سال جاری مربوط به تیر و مرداد ماه بود که رکورد ۱۶۷۹ دستگاهی برای این خودرو ثبت شد. پس از آن، شیب آمار فروش این خودرو در چین سیر نزولی دارد.

البته هنوز آمار مربوط به ماه‌های نوامبر و دسامبر مشخص نیست. از همین رو قضاوت درباره آن زود است و باید دید این خودرو با چه میزان فروشی سال ۲۰۲۲ میلادی را به اتمام می‌رساند.

قیمت سهول X۶ در چین

این کراس اوور چینی در ۵ تریم مختلف در بازار خودرو چین قابل خرید است. ارزان‌ترین نسخه سهول X6 که manual pioneer version نام دارد، با گیربکس دستی و بدون سانروف به فروش می‌رسد. این مدل ۷۹.۹۰۰ یوان معادل ۴۳۳/۰۵۸/۰۰۰ تومان قیمت دارد. مسلماً چنین نسخه‌ای را در بازار خودرو ایران نخواهیم دید.

مدل Pioneer Edition از این خودرو ۸۹.۹۰۰ یوان (۴۸۷/۲۵۸/۰۰۰ تومان) قیمت دارد. اما از آنجایی که این مدل بدون سانروف، با نمایشگر آنالوگ و دوربین ۳۶۰ درجه به دست مشتری می‌رسد، بعید است که این نسخه از سوی کرمان موتور برای بازار ایران انتخاب شده‌باشد.

اما مدلی که احتمالاً در ایران خواهیم دید تریم Smart Driving Version از این کراس اوور است. این مدل ۹۹.۹۰۰ یوان (۵۴۱/۴۵۸/۰۰۰ تومان) در چین قیمت دارد و با امکاناتی چون سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه و نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان عرضه می‌شود. البته آپشن‌هایی چون رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های LED و فرمان چرمی در این نسخه وجود ندارد.

احتمال ضعیف برای عرضه این خودرو در ایران مربوط به مدل Smart Version است. این مدل ۱۰۷.۹۰۰ یوان (۵۸۴/۸۱۸/۰۰۰ تومان) قیمت دارد و رینگ‌های ۱۸ اینچی، ایربگ پرده‌ای، رادار خطی، کنترل بین خطوط، هشدار برخورد، ترمز اضطراری، فرمان چرمی، دوربین ثبت وقایع و… از جمله آپشن‌های این نسخه هستند.

بالاترین و فول‌ترین تریم سهول X6 هم Trendy Version نام دارد که با قیمت ۱۱۴.۹۰۰ یوان (۶۲۲/۷۵۸/۰۰۰ تومان) در نمایندگی‌ها از سوی چینی‌ها قابل خرید است.

این مدل تمامی آنچه کمپانی مادر برای این خودرو تدارک دید را در خود گنجانده است. اما با توجه به اینکه مدل وارداتی به کرمان موتور دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی است، این احتمال وجود دارد که نسخه ۹۹.۹۰۰ یوانی که دارای آپشن‌های متوسطی است برای ایران انتخاب شده‌باشد. در این صورت باید قیمت حدودی این کراس‌اوور در ایران را نزدیک به یک میلیارد و صد میلیون تومان بدانیم.

 

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبر
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
چین یه دونه موتور ۱۵۰۰ سی سی هم به شوهر عمه من بسته ????
اکبر
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
خواهش میکنم نظر من رو بزار
و بی خود و بی جهت از آشغال های چینی گزارش خودرویی نزار ???
تقی
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
وقتی مردم میگن این خودروها رو خود چینی‌ها هم سوار نمیشن به آقایون مسول برمیخوره طرف نتوانسته هزارتا ازش تو کشور یه میلیارد جمعیتی بفروشه اونوقت با دوبرابر قیمت میندازن به ما تازه منت هم میزارن که ضرر میدیم
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
اره برید با چین مرتب قراداد ببندید،شاید این دفعه به جای تجزیه طلبی و بخشش جزایر سه گانه ......
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
این پراید هزارمیلیارد میکنن رفتن اونجا ب کوه کشیدن
توگل. یوسفی
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
لیفان. دارم. لوازم نداره

پربازدیترین ها

آخرین اخبار