تماس با ما درباره ما

برندگان فروش فوق العاده ایران خودرو چقدر سود می کنند/ کدام خودرو سود بیشتری دارد؟

در طرح فروش فوق العاده جدید ایران خودرو، چهار محصول پرطرفدار عرضه شده است. چهار محصولی که قیمت کارخانه و بازار آزاد برخی از آن‌ها بیش از دو برابر است!
برندگان فروش فوق العاده ایران خودرو چقدر سود می کنند  کدام خودرو سود بیشتری دارد؟

به گزارش تهران بهشت، در ادامه طرح‌های پیش فروش فوری و فروش فوق العاده دو خودروساز داخلی، ایران خودرو طرح جدید خود را از امروز ۱۸ دی ماه آغاز کرده و تا ۲۰ دی ماه این طرح ادامه دارد.

در این طرح چهار محصول پرطرفدار این خودروساز شامل سورن پلاس دوگانه‌سوز، پژو پارس سال سفارشی (ELX)، پژو پارس سال سفارش با موتور XU ۷ P و راناپلاس عرضه شده است. اما قیمت هر کدام از این خودرو‌ها چقدر است؟

قیمت پژو پارس چند؟

قیمت پژو پارس سال امروز ۱۸ دی ماه در بازار آزاد ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو تنها ۲۰۹ میلیون تومان است.
بر این اساس اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد پژو پارس حدود ۲۷۱ میلیون تومان است. بیشتر از دو برابر. به عبارتی با قیمت بازار آزاد پژو پارس در بازار آزاد می‌توان دو خودروی یارانه‌ای از ایران خودرو خرید. این همان انتقادی است که به طرح‌های فروش فوق العاده و پیش فروش خودروسازان وارد است. چراکه تنها عده محدودی می‌توانند از این رانت و یارانه استفاده کنند و دیگران از این امتیاز ۲۷۱ میلیونی بی بهره هستند.

این اختلاف قیمت درباره خودرو‌های دیگر هم وجود دارد. در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو قیمت سورن پلاس ۲۸۱ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت بازار آزاد سورن پلاس، امروز ۱۸ دی ماه ۴۸۶ میلیون تومان اعلام شده است.
این به آن معناست که قیمت بازار آزاد و کارخانه سورن پلاس، ۲۰۵ میلیون تومان است و برندگان این خودرو می‌توانند از سود یا وام بلاعوض ۲۰۵ میلیونی ایران خودرو برخوردار شوند.

قیمت رانا پلاس هم در طرح جدید فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی ۲۱۵ میلیون تومان اعلام شده که قیمت بازار آزاد رانا ۴۳۵ میلیون تومان است. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودرو هم دقیقا دو برابر است و اختلاف ۲۲۰ میلیونی دارند.

یارانه ۲۰۰ میلیونی شامل چه کسانی می‌شود؟

پیش از این اعلام شده بود که فقط مادران دارای دو فرزند و مالکان خودرو‌های فرسوده می‌توانند در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو شرکت کنند. گروه اول سهمیه ۵۰ درصدی دارند و گروه دوم سهمیه ۳۰ درصدی و سهمیه مردم عادی تنها ۲۰ درصد است که باید از این سهمیه در بازار بورس کالا استفاده کنند.

اما گویا این محدودیت هنوز وضع نشده و افراد عادی هم می‌توانند از این مزیت برخوردار شوند.

فروش فوق العاده ایران خودرو از امروز ۱۸ دی ماه آغاز شده و تا پایان ساعت اداری روز سه شنبه ۲۰ دی ماه ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند در این بازه زمانی سه روزه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. مراسم قرعه‌کشی شنبه هفته آتی (۲۴ دی‌ماه) در حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی برگزار خواهد شد.

قیمت‌های اعلام شده خودرو قطعی است، زمان تحویل این خودرو‌ها سه ماهه است و برندگان، فروردین سال ۱۴۰۲ می‌توانند خودروی جدید خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Erfan Zarei
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۵۰
لعنت بر کسایی که مردمو به این حقارت رسوندن چن وقت دیگ ملت صف میکشن برا اسب و شتر قرعه کشی خاک توسرتون که هرچی سرتون میا حقتونه
بلوچ
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
قرعه کشی ایران خودرو کی اعلام میشه.
پاسخ ها
پیمان
شنبه قرعه کشی انجام میشه و اعلام میشه
سارا
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
پس کو سایت ک خرابع
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
چهل بار نوشتم برنده نشدم این چه وضعی درست کردین به مردم ما که دستمون به جای بند نیست چکار باید بکنیم
سجاد
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
کسی سود نمی‌بره جز دزدان کشوری
...
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
بیشرف های دزد این اختلاف قیمت رو درست کردن تا بنجل های خودشونو بفروشن
بدون نام
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
انشالله به امید خدا این سری به اسمم در بياد از شانسم خجالت میکشم
Sedigheh
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
حالا با این جمله بندی نگرانین که کسی سود میبره؟ اون وقتی که کل بودجشون همینقدره و توان خرید از بورس و بازار آزاد و ندارن کجایین؟؟؟؟
سلام من رضام بامن تماس بگیرید
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
سلام خوبین از اول دارم ثبتنام میکنم چرا در نمیاد
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
من 40بار ثبت نام کردم عدالت باشه یکیش حق من نیست که برا استفاده شخصیمه نه فروش
مائدہ
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
سلام اتفاقا من اولین بار شرکت کردم و اسمم افتاد .اصلا پارتی بازی نیست .انشالله اسم شما هم می افته .
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
خاک
حسن
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
ماهم ۳۰بار ثبتنام کردیم و هیچی.انشاالله اینار اسممون دراد

پربازدیترین ها

آخرین اخبار