تماس با ما درباره ما

با بودجه 100 تا 200 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

یکی از پرسش های مهمی که در مشاوره خودرویی از شما پرسیده می شود، میزان بودجه ای که برای خرید خودرو در نظر گرفته اید است. به همین دلیل، اگر مبلغی که برای خرید خودرو در نظر گرفته اید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است می توانید متن زیر را بخوانید و با گزینه های قابل خرید این بازه آشنا شوید.
با بودجه 100 تا 200 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

به گزارش تهران بهشت، با افزایش قیمت خودروها در چند ماه اخیر، بسیاری از کسانی که بودجه محدودی برای خرید خودرو داشتند از بازار عقب افتادند و نتوانستند خودروی اقتصادی و مورد نظر خود را خریداری کنند. به همین دلیل، پیشاپیش از همه کسانی که این متن را می خوانند عذرخواهی می کنیم، چراکه برای به دست آوردن این بودجه زحمت زیادی لازم است، اما متأسفانه خودروهای قابل خرید در بازه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون آن چنان درخور و مناسب رنج تحمل شده برای خرید آن ها نیستند.

آیا خرید خودروی صفر با بودجه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون امکان پذیر است؟

در پاسخ این پرسش باید بگویم ارزان ترین خودروی صفر موجود پراید وانت یا پراید ۱۵۱ است که قیمت آن در بازار آزاد حدود ۲۵۰ میلیون تومان است. به همین دلیل با این بودجه نمی توان یک خودروی صفر خریداری کرد و حتماً باید به سراغ یک نسخه کارکرده رفت.

گزینه های قابل خرید با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر کدام اند؟

در این بازه قیمتی تنها خودروهایی که می توانید با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر پیدا کنید، پراید وانت و یا پراید صندوق دار است. البته باید گفته شود که پیدا کردن این دو خودرو با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار تا هم کار راحتی نیست و باید به سختی یک نسخه کم کار پیدا کنید.

پراید صندوق دار یا ۱۳۱

 

یکی از گزینه های مناسب برای خانواده ها در این بازه قیمتی و کارکردی پراید صندوق دار است که یک موتور ۱۳۰۰ سی سی با استهلاک پایین دارد و می تواند پاسخ‌گوی نیازهای شهری و جاده ای باشد. فضای درون کابین این خودرو شاید زیاد بزرگ و جادار نباشد، اما تا حدودی می تواند نیازهای یک خانواده کم جمعیت را برطرف کند.

 

به طور کلی، این خودرو هزینه های نگهداری پایینی دارد و از طرفی، اگر به درستی و طبق اصول از آن استفاده شود می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. نکته دیگر در مورد پراید صندوق دار این است که قابلیت دوگانه سوز شدن را دارد و این ویژگی می تواند هزینه صرف شده برای سوخت را کاهش دهد.

پراید وانت یا ۱۵۱

 

برخلاف نظر بسیاری از افراد که پراید وانت را بسیار نامناسب می دانند، باید بدانید این خودرو برای کسب و کارهای کوچک و درون شهری بسیار خودروی خوبی است. پراید وانت یا ۱۵۱ هم قیمت پایینی دارد و هم این که هزینه نگهداری آن بسیار کم است و از این رو، می تواند گزینه خوبی برای حمل و نقل لوازم و تولیدات سبک در سفرهای درون شهری باشد.

گزینه های قابل خرید با کارکرد بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر کدام اند؟

در بین گزینه های موجود با کارکرد بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر می توان همان پراید را نیز خریداری کرد، اما با این شرایط کارکردی نسخه هاچ بک پراید هم می تواند قابل خرید باشد.

اما بدون در نظر گرفتن پراید، گزینه هایی که در ادامه آمده اند نیز با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان و با کارکرد بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر قابل خرید هستند. البته این قضیه هم باید گفته شود که گزینه های دیگری هم در این بازه می توان خرید، اما وضعیت سلامت آن ها درحدی نیست که بتوانند حداقل انتظارات یک شخص از خودرویی که خریداری می کند را برطرف کنند.

سواری

پژو ۲۰۶

 

یکی از محبوب ترین خودروهای کارکرده این بازه قیمتی ۲۰۶ است که پیدا کردن تیپ ۲ آن به دلیل ارزان تر بودن راحت تر از تیپ ۵ است. ۲۰۶ تیپ ۲ به موتور TU3 و تیپ ۵ به موتور TU5 مجهز است که در کل تیوفایو عملکرد خیلی بهتری دارد و از طرفی، TU3 هم می تواند از پس خودرو برآید. در مجموع، اگر با این مقدار بودجه یک ۲۰۶ خریدید نباید توقع زیادی از سلامت آن داشته باشید.

پژو پارس و ۴۰۵

 

 

 

پژو پارس و ۴۰۵ پژوهایی هستند که با این شرایط کارکردی و قیمتی پیدا می شوند، اما نگهداری از آن ها بسیار پرهزینه است، زیرا پژو پارس و ۴۰۵هایی که با قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون آگهی می شوند در قسمت پیشرانه خود موتور XU7 را دارند و همان طور که می دانید این موتور به واشر زدن معروف است. از این رو، پس از خرید این دو خودرو احتمال نیاز موتور به یک تعمیر اساسی بسیار بالاست.

سمند

 

مشخصات فنی سمندی که در بازه قیمتی گفته شده آگهی می شود با پارس و ۴۰۵های همرده اش یکی است و به همین دلیل، تفاوتی از بابت احتمال خرابی کامل موتور بین سمند، ۴۰۵ و پارس وجود ندارد.

تیبا صندوق دار

 

تیبا صندوق دار را می توان بهترین گزینه خرید در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دانست، زیرا هم استهلاک پایین تری نسبت به دیگر گزینه های موجود دارد و هم این که موتورش نسبت به پراید قوی تر است.

ام وی ام ۱۱۰

 

به عنوان یک گزینه هاچ بک و جمع و جور ام وی ام ۱۱۰ کارکرده نیز می تواند مورد خوبی برای سفرهای درون شهری باشد، زیرا هم مصرف سوخت پایینی دارد و هم این که راحت تر می توان برای آن جای پارک پیدا کرد.

کار و تجاری

آریسان

 

در بین گزینه های کار و تجاری می توان آریسان های سری اول را نیز در بازار پیدا کرد، اما توجه داشته باشید که سری اول این خودرو شاسی هایش ضعف داشت و احتمال شکستن کمره خودرو در صورت حمل بارهای سنگین وجود دارد. از نکات مثبت آریسان می توان به طراحی داشبورد زیباتر نسبت به پیکان وانت، صندلی های راحت تر، سیستم تهویه، فرمان هیدرولیک و همچنین دیفرانسیل عقب بودن آن که شیب روی بهتری برای خودرو در حین حمل بار فراهم می کند، اشاره کرد.

پیکان وانت

 

پیکان وانت هم یکی از خودروهای محبوب برای حمل بار محسوب می شود، زیرا هم جان‌سخت است و هم دیفرانسیل عقب. دیفرانسیل عقب بودن پیکان وانت موجب می شود پس از بارگذاری، وزن بار بر روی چرخ های عقب که محرک هم هستند بیافتد و هرزگردی کم تری نسبت به دیفرانسیل جلوهایی مانند پراید وانت رخ دهد. به این ترتیب، پیکان وانت و آریسان در شیب روی ها بهتر از پراید وانت عمل می کنند.

گزینه های قابل خرید زیر ۱۰۰ هزارتا کار با بودجه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون کدام اند؟

در این بازه قیمتی تنها خودروهایی که می توانید با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر پیدا کیند، پراید وانت و یا پراید صندوق دار است. البته باید گفته شود که پیدا کردن این دو خودرو با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار تا هم کار راحتی نیست و باید به سختی یک نسخه کم کار پیدا کنید.

گزینه های قابل خرید بالای ۱۰۰ هزارتا کار با بودجه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون کدام اند؟

در بین گزینه های موجود با کارکرد بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر می توان همان پراید را نیز خریداری کرد، اما با این شرایط کارکردی نسخه هاچ بک پراید هم می تواند قابل خرید باشد.
سواری: پژو ۲۰۶ – پژو پارس و ۴۰۵ – سمند – تیبا صندوق دار – ام وی ام ۱۱۰
کار و تجاری: آریسان – پیکان وانت

انتهای پیام/

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خلیفه افکار
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
باسلام
چطور که خودروی دست دوم بالای ۱۰۰ هزار کارکرد را تبلیغ میکنید و یا معقول میدانید؟
اما جای دیگر پول بلوکه شده در حساب وکالتی را رانتخواری میدانید؟!

پربازدیترین ها

آخرین اخبار