تماس با ما درباره ما

با بودجه 200 تا 400 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

یکی از پرسش های مهمی که در مشاوره خودرویی از شما پرسیده می شود میزان بودجه‌ای‌ست که برای خرید خودرو در نظر گرفته اید. به همین دلیل اگر مبلغی که برای خرید خودرو می خواهید هزینه کنید بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است می توانید این متن را بخوانید و با گزینه های قابل خرید صفر و کارکرده این بازه آشنا شوید.
با بودجه 200 تا 400 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

به گزارش تهران بهشت، با افزایش قیمت خودروها در چند ماه اخیر، بسیاری از کسانی که بودجه نسبتاً محدودی برای خرید خودرو داشتند از بازار عقب افتادند و نتوانستند خودروی اقتصادی و مورد نظر خود را خریداری کنند. به همین دلیل، پیشاپیش از همه کسانی که این متن را می خوانند عذرخواهی می کنیم، چراکه برای به دست آوردن این بودجه زحمت زیادی لازم است، اما متأسفانه خودروهای قابل خرید در بازه بین  ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون  آن چنان درخور و مناسب رنج تحمل شده برای خرید آن ها نیستند.

آیا خرید خودروی صفر با بودجه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون امکان پذیر است؟

برخلاف بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون که خرید خودروی صفر غیرممکن بود، در بازه قیمتی  ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون  می توان بیش تر محصولات تولیدی سایپا را خریداری کرد، زیرا قیمت اکثر آن ها بین ۲۵۰ تا ۳۳۰ میلیون است و از این رو، برای کسی که چنین بودجه ای دارد، گزینه های صفر هم وجود دارند.

 

با بودجه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون چه خودروهای صفری می توان خرید؟

سواری

پراید ۱۳۱ و ۱۱۱

در این بازه قیمتی می توانید دو خودرویی که دیگر تولید نمی شوند، اما نسخه های صفرشان هنوز هم در بازار موجود اند، یعنی پرایدهای سدان و هاچ بک را خریداری کنید. همان طور که می دانید پرایدها هم بسیار محبوب اند و هم این که استهلاک و هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند. در این روزها پراید صندوق دار را می تواند با قیمت ۲۹۵ میلیون و پراید هاچ بک را با ۳۱۰ میلیون خریداری کرد.

 

تیبا

با وجود خارج شدن تیبا از خط تولید اما باز هم می توان نسخه های صفر این خودرو را در بازار آزاد پیدا کرد. موتور تیبا از پرایدها قوی تر است، اما هزینه نگهداری و استهلاک موتوری آن کمی از پراید بیش تر است. به طور کلی، تیبا ۱ و ۲ را می توان با قیمتی در حدود ۳۱۲ میلیون خریداری کرد.

ساینا فول و ساینا S

 

 

ساینا فول و ساینا S همان تیباهایی هستند که فیس لیفت شده اند و از نظر فنی هیچ فرقی با آن ها ندارند. از طرفی دیگر، ساینا را می توان نسخه صندوق دار کوییک نیز دانست. این خودرو در طراحی ظاهری و داخلی با تیبا متفاوت است و از این رو، ارزش خرید بیش تری نسبت به آن دارد. در مورد ساینا S نیز می توان گفت که چراغ های عقبش با ساینا فول کاملاً متفاوت است و انتخاب میان نسخه فول و S به سلیقه فرد برمی گردد، زیرا اختلاف قیمتی آن ها در بازار، حدود ۳ یا ۴ میلیون است و این اختلاف قیمت نمی تواند بر روی انتخاب خریدار تأثیر زیادی داشته باشد. این روزهای قیمت ساینا فول ۳۱۲ میلیون و ساینا S 315 میلیون است.

 

کوییک

 

کوییک یکی از هاچ بک های محبوب این روزهای بازار است که در سه نوع ساده، آر و S موجودند. این سه نوع از نظر ظاهری با هم فرق دارند و خریدار می تواند برحسب علاقه اش یکی از آن ها را انتخاب کند. کوییک آر به صورت دورنگ عرضه می شود و کوییک S نیز علاوه بر دورنگ بودن بدنه اش، سپر جلوی دورنگی نیز دارد که از یوز ایرانی الهام گرفته شده است. خانواده کوییک را می توان با توجه به تریمی که دارد از ۳۱۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان خریداری کرد.

کار و تجاری

پراید وانت یا ۱۵۱

 

همان طور که در متن قبلی گفته شد، ارزان ترین خودروی صفر این روزهای بازار ایران پراید وانت است که برای کاربری های سبک و درون شهری می تواند بسیار مناسب باشد. پراید ۱۵۱ را این روزهای می توان با ۲۵۰ میلیون خریداری کرد.

آریسان ۲

آریسان ۲ یا آریسان جدید دیگر دیفرانسیل عقب نیست و موتورش هم دیگر موتور پیکان نیست. شاسی این خودرو تقویت شده است و دیگر بدون ترس شکستن کمره خودرو می توان حداکثر بار مجاز قابل حمل توسط این خودرو را جابه‌جا کرد. موتور XU7 پلاس برای آریسان ۲ در نظر گرفته شده است که توان و گشتاور تولیدی را به چرخ های جلو تحویل می دهد. با ۳۲۰ میلیون می توان آریسان ۲ را از بازار آزاد تهیه کرد.

گزینه های قابل خرید با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر کدام اند؟

نسخه کارکرده تمام گزینه های صفری که در این بازه قیمتی موجودند نیز قابل خرید هستند، اما علاوه بر نسخه های کارکرده، گزینه هایی که به صورت صفر قابل خریدند، خودروهای دیگری نیز وجود دارند که در ادامه آن ها را آورده ایم.

سواری

کوییک اتوماتیک

علاوه بر تمام انواع کوییک هایی، که در بخش قبل آمده اند، کوییک اتوماتیک نیز به صورت کارکرده قابل خرید است. این خودرو با همان موتور M15 عرضه می شود و گیربکس اتوماتیک آن نیز از نوع CVT شرکت پانچ (Punch) است. عملکرد کوییک اتوماتیک برای مصارف شهری راضی کننده است و از آن جایی که گیربکس آن برای گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر طراحی شده است، در ترافیک های شهری، با گشتاور کم (۱۲۸ نیوتن متری) موتور M15 تحت فشار قرار نمی گیرد و به همین دلیل استهلاک کمی دارد.

۲۰۶ هاچ بک و صندوق دار

به راحتی می توان گفت پرطرف‌دارترین خودروی کارکرده این بازه قیمتی پژو ۲۰۶ هاچ بک و صندوق دار است. شما با این بودجه می توانید تیپ ۲، تیپ ۵ و ۲۰۶ صندوق دار V8 را خریداری کنید. هر سه نوع ۲۰۶ نام برده بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارند و از طرفی، استهلاک آن ها نیز معقول و پایین است.

رانا LX و رانا پلاس

 

مشخصات فنی رانا LX و رانا پلاس با ۲۰۶ V8 و تیپ ۵ یکی است و به همین دلیل، رانا نیز ارزش خرید بالایی دارد. رانا LX برخلاف ۲۰۶ تهویه دستی دارد و طراحی ظاهری و داخل کابینش نیز متفاوت است. رانا پلاس هم از نظر ظاهری و درون کابین کمی تغییر کرده و زیباتر شده است.

پارس سال و تیوفایو

در بازه  ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون  می توانید پژو پارس سال و تیوفایو را هم پیدا کنید. پژو پارس سال که موتور XU7 دارد با مشکل واشر زدن همراه است، اما پارس تیوفایو استهلاک پایین تری نسبت به آن دارد و به همین دلیل بهتر است در درجه اول به دنبال پارس تیوفایو باشید.

سمند LX با موتورهای XU7 و EF7

 

سمند LX با موتور XU7 نیز مانند پارس سال می تواند مشکل واشر زدن داشته باشد، اما سمند EF7 کم تر دچار خرابی می شود و از طرفی، می تواند توان و گشتاور بیش تری هم در اختیار شما قرار دهد.

 

سمند سورن

سورن یکی از خودروهایی است که هم از نظر ظاهری نسبت به سمند معمولی زیباتر است و هم این که طراحی داشبورد جذاب تری دارد. سورن توربو نیز در این رنج قیمتی وجود دارد که بهتر است به سراغ آن ها نروید، چون سری اول موتورهای توربوشده EF7 را دارا هستند و مشکلاتی هم به همراه دارند. به بیانی ساده تر، ایران خودرو اولین بار موتور EF7 توربوشارژ را برای سورن استفاده کرد تا مشکلات آن را شناسایی کند و پس از رفع آن مشکلات، موتور توربو را بر روی دنا پلاس قرار دهد. در پایان بهتر است بدانید که به طور کلی بازار خرید و فروش سورن کمی ضعیف است.

ام وی ام ۳۱۵

 

ام وی ام ۳۱۵ نیز یکی از گزینه های قابل خرید در بازه  ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون  است که در دو کلاس بدنه هاچ بک و سدان می توانید آن را بخرید. این خودرو به نسبت استهلاک کمی دارد، اما از طرفی خبری از امکانات رفاهی در آن نیست، به همین دلیل نسبت به بقیه گزینه ها کم تر مورد استقبال قرار می گیرد.

۴۰۵ GLX و SLX

 

کم آپشن ترین و ساده ترین پژویی که با کارکردهای پایین می توانید پیدا کنید GLX و SLX است. ۴۰۵ های GLX و SLX هم با موتور XU7 و هم با موتور TU5 موجودند و برای خرید آن ها بهتر است نسخه ای که موتور تیوفایو دارد در اولویت قرار گیرد.

کار و تجاری

نیسان وانت

علاوه بر پراید وانت و آریسان قدیمی و آریسان ۲، با این بودجه می توانید نیسان وانت هم خریداری کنید که البته پیدا کردن نسخه کم کار آن کمی سخت است.

 

مزدا وانت یا کارا

مزدا وانت نیز با بودجه  ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون  قابل خرید است. مدل های پایین این خودرو به موتور ۱۲ سوپاپ مزدا مجهز بودند و پس از آن، نام این خودرو به وانت کارا تغییر کرد و برای آن از موتور ۱۷۰۰ سی سی پیکان استفاده شد که مورد استقبال قرار نگرفت. سپس گروه بهمن موتور ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ میتسوبیشی را برای کارا در نظر گرفت که عملکرد خوبی داشت و توانست دوباره کارا را محبوب کند. به طور کلی بهتر است به سراغ کارا با موتور پیکان نروید چون هم بازار بدی دارد و هم قدرت پایین، اما موتورهای ۲ لیتری عملکرد بسیار خوبی دارند و ارزش خرید آن ها بالاست.

گزینه های قابل خرید با کارکرد بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر کدام اند؟

تمام خودروهایی که پیش تر در مورد آن ها صحبت شد با کارکردهای بالای ۱۰۰ هزار تا هم در بازه قیمتی  ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون  موجودند و به همین دلیل دیگر آن ها را تکرار نمی کنیم.

سواری

۲۰۶ و ۲۰۷ اتوماتیک

تنها خودروهای اتوماتیکی که در این بازه قیمتی وجود دارند ۲۰۶ و ۲۰۷ های اتوماتیک مدل پایین اند. این خودروها اغلب کارکردهای بالایی دارند و به همین دلیل قبل از خرید بهتر است از سلامت موتور و گیربکس آن ها مطمئن شوید.

 

۲۰۷ دنده ای

۲۰۷های دنده ای مدل پایین هم یکی از گزینه های قابل خرید هستند که مشخصات فنی آن ها با تیپ ۵ یکی است، اما همان طور که می دانید از نظر طراحی ظاهری و داخلی نسبت به ۲۰۶ جذاب ترند.

تندر ۹۰

 

به جرئت می توان گفت کم استهلاک ترین خودرویی که می توانید با این مبلغ ها خریداری کنید تندر ۹۰ است. تندر ۹۰ شاید از نظر ظاهری و طراحی داخلی جذاب نباشد، اما به دلیل استهلاک پایینش بسیار پرطرف‌دار است.

ریو

ریو به دلیل وزن پایین و موتور خوبش، در بین این خودروها شتاب نسبتاً بالایی دارد، اما از نظر امکانات رفاهی و ایمنی بسیار ضعیف است. هیچ یک از ریوهای تولیدی سایپا ایربگ ندارند و ترمز ABS نیز فقط در مدل های بالای این خودرو نصب شده است.

 

زانتیا

زانتیا در گذشته بسیار جذاب و پرطرف‌دار بود، اما حالا بیش تر آن ها پراستهلاک شده اند و از طرفی دیگر، بازار خرید و فروش خوبی هم ندارد. برای خرید این خودرو بهتر است به سلامت آن توجه ویژه ای داشته باشید.

لیفان ۶۲۰

تنها گزینه چینی ارزشمندی که می توانید با این مقدار بودجه خریداری کنید لیفان ۶۲۰ است که نسخه معمولی آن موتور ۱.۶ لیتری و نسخه تلنت (Talent) آن موتور ۱.۸ لیتری دارد. بازار خرید و فروش این خودرو بسیار ضعیف است، اما سواری نسبتاً نرم و توان موتوری به اندازه ای دارد، این خودرو برای کسی که قصد تعویض زودهنگام خودروی خود را ندارد گزینه مناسبی است.

 

پاترول

پاترول تنها گزینه شاسی بلند موجود در این رنج قیمتی است که قابلیت آفرودی هم دارد. اغلب پاترول های موجود بسیار قدیمی اند و به همین دلیل نیاز به بازسازی دارند. خرید این خودرو احتمالاً شما را درگیر مشکلات زیادی خواهد کرد بنابراین بهتر است فقط در صورت استفاده برای طبیعت گردی پاترول بخرید.

کار و تجاری

وانت کارا یا وانت مزدا، نیسان وانت، آریسان و پراید وانت از گزینه های قابل خرید با کارکردهای بالا در این رنج قیمتی هستند.

با بودجه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون چه خودروهای صفری می توان خرید؟

سواری: پراید ۱۳۱ و ۱۱۱ – تیبا – ساینا فول و ساینا S – کوییک
کار و تجاری: پراید وانت یا ۱۵۱ – آریسان ۲

گزینه های قابل خرید با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر کدام اند؟

نسخه کارکرده تمام گزینه های صفری که در این بازه قیمتی موجودند نیز قابل خرید هستند بنابراین دیگر نام و مشخصات آن ها را تکرار نمی کنم.
سواری: کوییک اتوماتیک – ۲۰۶ هاچ بک و صندوق دار – رانا LX و رانا پلاس – پارس سال و تیوفایو – سمند LX با موتورهای XU7 و EF7 – سمند سورن – ام وی ام ۳۱۵ – ۴۰۵ GLX و SLX
کار و تجاری: نیسان وانت – مزدا وانت.

گزینه های قابل خرید با کارکرد بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر کدام اند؟

تمام خودروهایی که پیش تر در مورد آن ها صحبت شد با کارکردهای بالای ۱۰۰ هزار تا هم در بازه قیمتی  ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون  موجود اند و به همین دلیل دیگر آن ها را تکرار نمی کنم.
سواری: ۲۰۶ و ۲۰۷ اتوماتیک – ۲۰۷ دنده ای – تندر ۹۰ – ریو – زانتیا – لیفان ۶۲۰ – پاترول
کار و تجاری: وانت کارا یا وانت مزدا، نیسان وانت، آریسان و پراید وانت از گزینه های قابل خرید با کارکردهای بالا در این رنج قیمتی اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار