تماس با ما درباره ما

این خودروها تا پایان سال بدون قرعه‌کشی به فروش می‌رسند

فروش بورسی محصولات ایران خودرو ادامه خواهد داشت.
این خودروها تا پایان سال بدون قرعه‌کشی به فروش می‌رسند

به گزارش تهران بهشت؛ ایران خودرویی ها لیست محصولاتی که قصد دارند تا پایان سال در بورس کالا بفروش برساند منتشر کرد. براساس لیست منتشر شده قرار است تارا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ تیپ ۵، پژو ۱۰۷ اکسل کاسه‌ای، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف معمولی، دنا پلاس دستی اکسل کاسه‌ای، دنا پلاس توربو اتوماتیک و گروه هایما در یک ماه باقی مانده از سال ۱۴۰۱ را دسترس مشتریان بورسی قرار گیرد.

 آن طور که این خودروساز با مدیران بورس کالا توافق کرده تیراژی حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از خودروهای یاد شده را روی تابلوی بورس کالا ببرد. با توجه به مدت زمان باقی مانده تا پایان سال می توان گفت به طور میانگین حدود هزار دستگاه انواع محصولات تولیدی ایران خودرو از میر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

فروش خودرو از مسیر بورس کالا در یک ماهه اخیر محل بحث میان شورای عالی بورس و خودروسازان از یک طرف و شورای رقابت از طرف دیگر بود. اما در نهایت به رغم مخالفت اعضای شورای رقابت شورای عالی بورس بر عرضه محصولات پذیرفته شده خودروسازان در بورس کالا تاکید کرد.

در چند روز گذشته هم علاوه بر دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تارا با گیربکس دستی که از سوی ایران خودرو عرضه شد. بهمن موتور نیز، از سه محصول سواری خود یعنی فیدلیتی، دیگنیتی و ریسپکت در مجموع هزار و ۵۰۰ دستگاه را روانه تابلوی بورس کالا کرد.

البته فراموش نکنیم با اینکه ایران خودرویی ها برنامه خود برای عرضه بورسی خودرو را نهایی کرده اند اما این احتمال دور از ذهن نیست که با اقدامات شورای رقابت در مسیر فروش بورسی محصولات شرکت های خودروساز دست اندازی ایجاد شده و بار دیگر این مسیر فروش مسدود شود.

 

ارسال نظر