تماس با ما درباره ما

چرا عرضه خودرو به بورس کالا متوقف شد؟

عرضه سه محصول ایران خودرو در آخرین طرح فروش فوق‌العاده این خودروساز را می‌توان به نوعی وداع با تابلوی بورس کالا تلقی کرد.
چرا عرضه خودرو به بورس کالا متوقف شد؟

به گزارش تهران بهشت، مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند در آخرین فروش فوق‌العاده خود در سال 1401 سه خودروی هایما S7 پلاس، هایما S5 و دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربوشارژ را در دسترس متقاضیان قرار دهند. عرضه این سه خودرو در حالی از مسیر سامانه فروش این خودروساز عملیاتی شد که پیش‌تر شاهد بودیم ایران خودرویی‌ها سه محصول یاد شده را از مسیر تابلوی  بورس  کالا در دسترس متقاضیان قرار می‌دادند.

زمانی که مدیران وقت ایران خودرو با مدیران بورس کالا برای عرضه محصولات تولیدی خود در بورس کالا به توافق رسیدند قول دادند تا محصولات یاد شده را تنها از مسیر بورس کالا در اختیار خریداران قرار داده و عرضه این محصولات را از سایر مسیرها انجام ندهند. مدیران بورسی تاکید کرده بودند چنانچه این بند از توافقنامه عملیاتی نشود و به هر دلیل مدیران خودروساز عرضه از مسیری غیر از بورس کالا را در دستور کار قرار دهند، این مساله به منزله اخراج آن محصول از بورس کالا خواهد بود.

البته ایران خودرویی ها در حالی دو عضو خانواده هایما و دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ را در فروش فوق‌العاده خود عرضه کرده‌اند که همچنان انواع پژو 207 و تارا به همراه هایما S8 و دنا با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ را روی تابلوی بورس کالا دارند.

مشخص نیست محصولات یاد شده نیز در فروش‌های بعدی که توسط ایران خودرو برگزار می‌شود عرضه خواهند شد یا اینکه این خودروساز ترجیح می‌دهد همچنان آنها را تنها از مسیر بورس کالا به متقاضیان خود واگذار کند./ اکو ایران

ارسال نظر