تماس با ما درباره ما

قانون بیمه خودروهای نامتعارف حذف می شود؟

سخنگوی بیمه مرکزی اعلام کرد که تقاضا دارد قانون مربوط به بیمه خودروهای نامتعارف اصلاح و موضوع متناظر بودن حذف شود.
قانون بیمه خودروهای نامتعارف حذف می شود؟

به گزارش تهران بهشت،  مجید مشعلچی، با بیان اینکه کمیسیون‌های مجلس و صحن در مورد لایحه اصلاح ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث درحال تبادل نظر هستند، عنوان کرد: درخواست بیمه مرکزی این بود که بین بیمه‌گر و بیمه شده توافقی در این راستا صورت بگیرد و قید متعارف و غیر متعارف برداشته شود.

وی ادامه داد: طبق تبصره سه ماده هشت قانون مذکور، خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی صرفاً تا میزان خسارت متناظر وارده به گرانترین خودروی متعارف از طریق بیمه‌نامه شخص ثالث و یا مقصر حادثه قابل جبران خواهد بود و درخواست بیمه مرکزی این است که موضوع متناظر بودن حذف شود. برای مثال اگر قیمت گلگیر خودروی نامتعارف ۳۰ میلیون تومان باشد، با یک خودروی متعارف متناظر کرده و اگر قیمت خودروی نمونه دو میلیون تومان باشد، بیمه فقط دو میلیون تومان را پرداخت خواهد کرد. امیدواریم این موضوع در مجلس مصوب شود.

بر اساس این گزارش، طبق ماده هشت قانون بیمه شخص ثالث، حداقل مبلغ بیمه موضوع این قانون در بخش خسارت ‌بدنی معادل حداقل ریالی دیه یک مرد مسلمان در ماههای حرام با رعایت تبصره ماده (۹) این قانون است و در هر حال بیمه‌گذار موظف به اخذ الحاقیه نیست.

بیمه خودروهای متعارف سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

بر این اساس قوه قضائیه در روزهای پایانی سال گذشته نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ را  ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که این رقم در ماه‌های حرام به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. بنابراین در سال جاری رقم ۶۰۰ میلیون تومان معیار شناسایی خودروها در پرداخت خسارت قرار می‌گیرد و خودروهای تا این سقف متعارف و بالاتر از آن نامتعارف خواهند بود./ ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر