تماس با ما درباره ما

امسال سهام عدالت به این افراد واگذار می شود

وزیر اقتصاد اعلام کرد: با توجه به اینکه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی جزء اولویت هایی هستند که در مصوبه بودجه ۱۴۰۱ درج شده بود امسال برای این گروه از افراد سهام عدالت را واگذار می کنیم.
امسال سهام عدالت به این افراد واگذار می شود

به گزارش برنا، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در راستای هدفگذاری رونق تولید و یکی از مطالبات صادرکنندگان کشور که به دنبال پیش بینی پذیری اقتصاد کشور بودند و از آیین‌نامه‌های مکر و غافلگیر کننده شکایت داشتند؛ هیات وزیران مصوب کرد که دستگاه‌های اجرایی یک ماه و تا پایان اردیبهشت فرصت دارند که تمام مقررات حوزه کسب و کار کشور را یک هفته قبل از ابلاغ رسمی، به فعالان اقتصادی کشور ابلاغ کنند تا نظر‌های آنان اخذ شود و اگر ثبت نشود الزام آور نخواهد بود.

وی ادامه داد: با این مصوبه بخشنامه‌ها و آئین نامه‌هایی که در کشوی دستگاه‌ها و مدیران باقی می‌ماند و با آن اعمال سلیقه می‌کردند، در حوزه تولید از پایان اردیبهشت ماه باید خاتمه پیدا کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: هر حق و تکلیفی که برای مردم و کسب و کار‌ها در مقررات مصوب هر دستگاهی انجام خواهد شد ۱۵ روز بعد از درج در تارنمای معاونت حقوقی ریاست جمهوری لازم الاجرا خواهد بود و مردم باید مراعات کنند؛ به این ترتیب امکان بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های مکرر که پیش بینی پذیری را از تولید کنندگان و فعال کنندگان و صادر کنندگان بگیرد از۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ سلب خواهد شد.

خاندوزی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت جاماندگان سهام عدالت گفت: با توجه به این که در این راستا دولت در سال گذشته مصوبه‌ای داشته و مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات قرار گرفت و به پایان سال ۱۴۰۱ نرسید، در قانون بودجه ۱۴۰۲ این حکم درج شده و امسال دولت می‌خواهد بدون اینکه به ماه‌های آخر سال برسد این اتفاق بیفتد.

وی درباره ضمانت اجرایی این موضوع هم افزود: تمام تلاش دولت این است که با توجه به اینکه افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی جزء اولویت‌هایی هستند که هم در مصوبه بودجه ۱۴۰۱ درج شده بود و هم درباره اینکه پیشروترین گروهی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند، دولت و مجلس اتفاق نظر دارد تلاش داریم امسال برای این گروه از افراد سهام عدالت را واگذار کنیم.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار