تماس با ما درباره ما

طلا و بیت کوین صعودی شروع کردند

قیمت طلا برای دومین روز متوالی صعودی بود تا هر اونس فلز زرد مجددا به نزدیکی مرز 2 هزار دلاری برسد. افزایش گمانه زنی ها درباره رکود اقتصادی، خبری بود که بازارها را امروز به رنگ سبز درآورد.
طلا و بیت کوین صعودی شروع کردند

به گزارش تهران بهشت، پس از افت یک درصدی قیمت در روز جمعه، طلا هفته جدید را صعودی آغاز کرده است. قیمت طلا در بازارهای جهانی در آخرین ساعات روز سه شنبه تا سطح 1998 دلاری افزایش پیدا کرد. مهم ترین عامل رشد قیمت طلا در روزی که گذشت کاهش نرخ سود اوراق قرضه آمریکا بود.

با کاهش سود اوراق حتی افزایش نسبی شاخص دلار نیز نتوانست مانع از افزایش قیمت طلا شود. از سوی دیگر شاخص های اقتصادی مربوط به اقتصاد ایالات متحده نیز حکایت از روندی رکودی دارد. هم شاخص اطمینان مصرف کننده و همچنین داده های مربوط به تولید صنعتی طوری گزارش شدند که احتمال رکود را تقویت می کردند.

همین موضوع نیز سبب شده است تا بازارها کمی در مورد افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو دچار شک شوند هرچند که هنوز نیز احتمال بالا به افزایش 25 صدم درصدی نرخ بهره در نشست ماه می اختصاص دارد. در حال حاضر بازارها شانسی 73 درصدی را برای افزایش نرخ بهره در نشست بعدی قائل هستند در حالی که در هفته گذشته این شانس به بالاتر از 85 درصد نیز رسیده بود.

همچنین امروز قیمت بیت کوین نیز بیش از 2 درصد افزایش پیدا کرد تا قیمت این رمزارز به نزدیکی مرز 28 هزار دلاری بازگردد. هفته گذشته هفته سیاهی برای رمزارزها بود؛ در هفته پیش قیمت بیت کوین 8.2 درصد کاهش پیدا کرد و با از دست دادن مرز 30 هزار دلاری تا کف 27 هزار دلاری سقوط کرد.

اتریوم نیز امروز مانند بیت کوین صعودی بود و با افزایش قیمتی بیش از یک درصد به میانه کانال 1800 دلاری صعود کرد. اتریوم نیز هفته گذشته بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار