تماس با ما درباره ما

پیش بینی بورس امروز 6 خرداد 1402

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز کاری متوالی رشد کرد. آیا روند صعودی بازار ادامه خواهد داشت؟
پیش بینی بورس امروز 6 خرداد 1402

به گزارش تهران بهشت، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 6 خرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افزایش 15 هزار و 164 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن به رشد ادامه داد و هزار و 767 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس نیز 4 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس 276 واحد رشد پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 317 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 354 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 47 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 53 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در بورس

روز شنبه در بورس شرکت بیمه دانا (دانا)، شرکت پتروشیمی خارک (شخارک) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، شرکت کشت و دامداری فکا (زفکا) و شرکت کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت در بورس

در بورس نمادهای دکوثر (شرکت داروسازی کوثر)، ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) و فنوال (شرکت نورد آلومینیوم) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) و شرکت پتروشیمی تندگویان (شگویا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار بورس

در معاملات چهارشنبه، 122 نماد صف خرید داشتند و 38 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 19 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 122 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 92 درصدی به 294 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران از ابتدا روند صعودی داشتند اما پس از آن با شیب ملایمی نزول کردند. البته شاخص هم وزن نوسان بیشتری داشت و تغییرات شاخص کل تا پایان با ثبات بود.

با این حال در مجموع کل معاملات چهارشنبه، ارزش صف‌های خرید بیش از 800 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود. 

اما حجم معاملات پایین بود و ارزش معاملات خرد با افت 6 درصدی به 12 هزار و 160 میلیارد تومان سقوط کرد. همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان 119 میلیارد تومان بودیم. نمادهای وملی، شستا، خساپا، وبصادر، خزامیا، خاور، ولبهمن، میهن، وکغدیر و میدکو بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

بدین ترتیب تعداد نمادهای قرمز بازار بیشتر از سبزها بود و 53 درصد نمادها افت قیمت داشتند. 

روز چهارشنبه نمادهای پالایشیِ شبندر، شپنا، شتران به همراه نمادهای نوری، تاپیکو، وامید و میدکو بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل، نمادهای کچاد، وبملت، خودرو و فملی مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند. 

 از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی نیز بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین 35 میلیون و 300 هزار تومان و میانگین سرانه فروش 28 میلیون و 800 هزار تومان بود. 

بنابراین در بازار مازاد تقاضا وجود داشت و تعداد و ارزش صف‌های خرید تا پایان معاملات بیشتر بودند.  

این در حالی بود که نامه رییس مجلس به رییس دولت انرژی مثبتی به بازار داد. به نظر می‌رسد در بلندمدت سیاست ارزی کشور به سمتی برود که نرخ تسعیر افزایش یابد. خصوصا که امروز بزرگی کسری بودجه دولت بر کسی پوشیده نیست. از این رهگذر ناظران معتقدند بازار که از روند نزولی و اصلاح هفته پیشین فاصله گرفته خود را برای رشد بیشتر آماده می‌کند. 

پیش بینی بورس

انتهای پیام/

ارسال نظر