تماس با ما درباره ما

ماموریت اصلی مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم کمک به توسعه اقتصاد کشوراست

ماموریت اصلی مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم کمک به توسعه اقتصاد کشوراست

تهران بهشت؛مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در آیین تکریم و معارفه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ماموریت اصلی مدیرعامل جدید این سازمان را در کنار کمک به توسعه اقتصاد کشور، بهبود وضعیت معیشتی مردم جزیره خواند.
به گزارش تهران بهشت،« سعید محمد » دراین آیین فعال کردن سرمایه گذاران را نیز از دیگر ماموریت های مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: این منطقه رشد نخواهد کرد مگر اینکه سرمایه گذاران قشم رشد کنند، ولی باید درهمه حال مراقب باشیم که به نام توسعه و رشد اقتصادی، مردم این جزیره زیر چرخ توسعه له نشوند.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حفظ فرهنگ بومیان این جزیره تاکید کرد و افزود: ما باید کاری کنیم که گردشگران از این فرهنگ تاثیر بپذیرند نه اینکه فرهنگ آنها به فرهنگ بومیان غلبه کند.
وی با تشکر از خدمات علی درویش پور مدیرعامل سابق سازمان منطقه ازاد قشم و با شریف، پاکدست و پیگیر خواندن وی این تغییر و تحول را در راستای تغییر سمت و سوی حرکت مناطق آزاد و به نفع مردم جزیره ارزیابی کرد و گفت: از ظرفیت و توانمندی وی درجای مناسب استفاده خواهد شد.
سعید محمد همچنین با برشمردن تخصص، تجارب و سوابق اجرایی افشار فتح الهی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، دیپلماسی اقتصادی را نقطه اوج توانمندی وی خواند و روحیه انقلابی و جهادی او را مکمل توانمندی های وی دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تبدیل شدن مناطق آزاد کشور به حیاط خلوت برخی دولتمردان تصریح کرد: من متاسف هستم که گوهر ارزشمندی مانند جزیره قشم به حیاط خلوت و پرکردن جیب برخی ها تبدیل شده باشد و من از امروز اعلام می کنم که مناطق آزاد در کشور به حیاط خلوت مردم تبدیل خواهد شد.
سعید محمد همچنین از وجود مشکلاتی مانند آب و برق و سوخت در جزیره قشم اظهار شرمندگی کرد و گفت: گرچه شرایط تحریم محدودیت هایی را برای ما تحمیل کرده است ولی ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا این مشکلات و بخصوص مشکل معیشت مردم این جزیره حل شود و در نخستین گام مدیرعامل جدید منطقه برنامه ریزی کنند تا آخر این ماه جاری، اخذ عوارض تردد قشموندان در اسکله های لافت و پهل ممنوع شود.
گفتنی است در آیین آیین تکریم و معارفه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت قشم و جمعی از مقامات دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، استان هرمزگان، شهرستان قشم و اقشار مختلف جامعه محلی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد، دکتر افشار فتح الهی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم معرفی و از خدمات علی درویش پورهمتای سابق وی قدردانی شد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار