تماس با ما درباره ما

افت شدید قیمت سکه و طلا در بازار

قیمت سکه امروز (شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) در بازار تهران با ۳۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۱۴ بهمن‌ماه) به ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید.
افت شدید قیمت سکه و طلا در بازار

به گزارش تهران بهشت، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۲۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌ سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان شد.

قیمت اُنس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۸۰۸ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.

 مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چند هفته گذشته پس از مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان، به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت. از ۲۷ دی ماه دلار وارد کانال ۲۵ هزار تومان شده بود و امروز مقاومت دو هفته‌ای را شکست و به کانال ۲۴ هزار تومان ورود کرد. با کاهش قابل توجه نرخ دلار در صرافی‌ بانکی با 24 هزار تومان و بازار آزاد که با رقم ۲۶ هزار تومان معامله شد، سکه و طلا نیز کاهش بهای قابل توجهی داشت. 

ارسال نظر