تماس با ما درباره ما

خبر دروغین در بازار دلار ایران

خبر سایت المیادین درباره توافق هسته ای قیمت دلار در معاملات پشت خطی را یک کانال پایین آورد
خبر دروغین در بازار دلار ایران

به گزارش تهران بهشت، روز سه شنبه بازار رسمی ارز تعطیل بود، ولی در معاملات پشت خطی، بازیگران ارزی توانستند اسکناس آمریکایی را یک کانال پایین تر ببرند. روز سه شنبه دلار از محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی به سرعت فاصله گرفت و دراواخر روز در محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت. 

به گفته فعالان، کاهش قیمت دلار تحت تاثیر شایعه ای صورت گرفته بود که احتمال رسیدن به توافق هسته ای را بسیار بالا جلوه داد. روز گذشته برخی کانال های تلگرامی به نقل از سایت المیادین مدعی شدند، برای ۹۸ درصد از اختلافات در مذاکرات وین راه حل یافت شده است. این شایعه چنان در بازار پشت خطی برجسته شد که افراد زیادی تصمیم گرفتند در موقعیت فروش قرار بگیرند. 

photo_2022-02-16_09-04-13

 

درحالی که عده زیادی روی خبر یاد شده مانور می دادند،‌ گروه دیگری از فعالان باور داشتند که خالی فروشان با ایجاد جو هیجانی در بازار قصد دارند که به سود مناسبی از تسویه های ظهر روز جاری برسند. اگر چنین سناریویی درست باشد، اسکناس آمریکایی به احتمال زیاد تا ساعت ۲ روز جاری افزایش خاصی را تجربه نخواهد کرد و پس از تسویه معاملات فردایی در حوالی ساعت ۲ تا سه ظهر در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت. 

اگر خبر المیادین تاثیر بزرگی در بازار نگذاشته باشد، افت قیمت از همان اوایل روز چهارشنبه متوقف خواهد شد و دلار با برگشت به کانال ۲۷ هزار تومانی، حرکت نوسانی آرام خود را از سر خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار