تماس با ما درباره ما

شکاف نرخ آزاد و رسمی دلار به 6 هزار تومان رسید

نرخ آزاد دلار آمریکا در جریان معاملات دیروز چهارشنبه بازار تا 31.870 تومان صعود کرد تا فاصله آن با بهای رسمی تعیین شده از سوی بانک مرکزی به 5830 تومان برسد.
شکاف نرخ آزاد و رسمی دلار به 6 هزار تومان رسید

به گزارش تهران هشت، بانک مرکزی در داد و ستدهای روز گذشته قیمت رسمی فروش دلار آمریکا را با ۶۱ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۶ هزار و ۴۰ تومان تعیین کرد که بیشترین نرخ از ۲۴ دی ماه گذشته محسوب می‌شود. این نرخ در روز معاملاتی نخست سال جاری ۲۵ هزار و ۴۲۶ تومان بود که تا کنون نزدیک به ۲.۵ درصد بالا رفته است.

اما نرخ آزاد فروش دلار در همین مدت، ۵ هزار و ۶۰۰ تومان، معادل ۲۱.۳ درصد، جهش کرده و به بالاترین سطح از خرید و فروش‌های ۲۷ مهر ۱۳۹۹ رسیده است. بدین ترتیب، نرخ آزاد دلار تنها ۳۳۰ تومان تا رکورد تاریخی ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومانی که در پایان مبادلات روز ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ثبت شد، فاصله دارد. 

شکاف نرخ آزاد و رسمی دلار به 6 هزار تومان رسید

هر یورو نیز در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار آزاد تهران تا ۳۴ هزار تومان فروش رفت که ۵ هزار و ۷۰۹ تومان بالاتر از نرخ رسمی تعیین شده از سوی بانک مرکزی بود. 

در بازار جهانی ارز نیز هر یورو در مقابل ۱.۰۶۳۷ دلار آمریکا مبادله شد. با این حال، این نرخ در قیمت‌گذاری بانک مرکزی ۱.۰۸۶۴ و در معاملات بازار آزاد تهران نیز ۱.۰۶۶۸ بود. 

همزمان با افزایش نرخ ارز، قیمت جهانی هر اونس طلا نیز روز چهارشنبه ۸ دلار و ۶۰ سنت افزایش یافت و به هزار و ۸۴۶ دلار  رسید. بدین ترتیب، در بازار طلای تهران نیز هر قطعه تمام سکه طلا ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار