تماس با ما درباره ما

وضعیت قیمت دلار پس از دخالت بانک مرکزی در بازار

طبق اعلام مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی، از حدود یک میلیون و 800 هزار دلار ارز ‎صادرکنندگان که دیروز ‎صرافی‌ها عرضه کردند، 700 هزار دلار تقاضا وجود داشت.
وضعیت قیمت دلار پس از دخالت بانک مرکزی در بازار

به گزارش تهران بهشت، کانون صرافان نیز اعلام کرده که قیمت دلار طی دو روز گذشته 1200 تومان ارزان‌ شده است و روند نزولی قیمت ‎ارز در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

 نرخ شاخص ارزی به نیمه اول کانال 32 هزار تومانی بازگشت. پس از تغییر سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی در راستای کنترل نرخ ارز، روز گذشته بازار آزاد ارز تهران به روند کاهشی آغاز شده در روز دوشنبه ادامه داد. در حالی که برخی این موضوع را عنوان می‌کردند که با بخشنامه جدید به صرافی‌ها مبنی بر خرید دلار از صادرکنندگان، فروش دلار با نرخ توافقی به مشتریان آغاز می‌شود، اما بررسی‌های میدانی این موضوع را تایید نمی‌کند.

گزارش‌های منتشر شده از فضای مرکزی بازار حاکی از آن است که در میزان عرضه صرافی‌های آزاد تغییری به وجود نیامده و همچنان تنها تقاضا‌های اصطلاحا مسافرتی تامین می‌شود. البته برخی معتقد بودند که با توجه به زمان‌بر بودن، اجرا شدن این بخشنامه، شاید این مهم در روزهای آتی محقق شود. همچنین اخبار جدید منتشر شده در زمینه دستگیری تنی چند از فعالان معاملات فردایی بازار ارز و طلا باعث شده از شلوغی فضای مرکزی بازار تهران به قدری کاسته شود و معامله‌گران آزاد با احتیاط بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند. سکه طلا طرح جدید نیز که در همراهی با یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهنده نرخ خود (دلار آزاد) یک کانال عقبگرد کرده بود روز گذشته در سطوح قیمتی نیمه کانال 15 میلیون تومانی به نوسان پرداخت. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار در معاملات بازار آزاد به رقم 32 هزار و 350 تومان رسید.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار