تماس با ما درباره ما

جدول قیمت انواع شیرینی خشک و تر برای شب یلدا

هر سال، تقاضا برای خرید شیرینی در آستانه شب یلدا افزایش می‌یابد. اما به نظر می رسد با گرانی شیرینی از ابتدای سال به علت حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت مواد اولیه، شب یلدای امسال دیگر مانند سال های قبل شاهد صف های طولانی در شیرینی فروشی ها نباشیم.
جدول قیمت انواع شیرینی خشک و تر برای شب یلدا

به گزارش تهران بهشت، هر سال، تقاضا برای خرید شیرینی در آستانه شب یلدا افزایش می‌یابد. اما به نظر می رسد با گرانی شیرینی از ابتدای سال به علت حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت مواد اولیه، شب یلدای امسال دیگر مانند سال های قبل شاهد صف های طولانی در شیرینی فروشی ها نباشیم. گرچه به گفته علی بهره مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران قیمت ها در شب یلدا گران تر نخواهد شد اما طبق پیش بینی برخی از شیرینی فروشان در گفت و گو با همشهری آنلاین به علت کاهش قدرت خرید مردم، بازار پر رونقی مانند سال های قبل نخواهیم داشت.  

بهره مند در خصوص قیمت شیرینی در شب یلدا در گفت و گو با همشهری آنلاین می گوید: از سال ۱۴۰۰ که اتحادیه قیمت های دستوری نمی دهد، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت های بازار هستند. اما از آنجا مواد اولیه افزایش نیافته افزایش قیمتی در شب یلدا نخواهیم داشت.

بهره مند حذف قیمت دستوری را به سود مردم می داند و اظهار می کند: حذف قیمت دستوری به نفع مصرف کننده است چرا که در بازار رقابت ایجاد می کند و قیمت ها بر اساس متریال مصرفی و کیفیت عرضه، تعیین می شود که قیمتی منصفانه و مناسب خواهد بود. البته ما نیز به عنوان ناظر در بازار حضور داریم و اگر کسی شکایتی داشته باشد به آن رسیدگی می کنیم.

طبق گفته رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران قیمت یک کیلوگرم شیرینی خشک در محدوده ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و شیرینی تر هم از کیلویی ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است که این قیمت ها در شب یلدا گران نخواهد شد.

در ادامه با رصد قیمتی در بازار و شیرینی فروشی های سطح شهر به قیمت برخی از پرفروش ترین شیرینی های خشک و تر در شب یلدا اشاره می کنیم:

متوسط قیمت انواع شیرینی خشک در بازار

نوع شیرینی یک کیلوگرم (قیمت به تومان)
زبان ۱۰۵۰۰۰
دانمارکی ۱۰۵۰۰۰
کیک یزدی ۸۵۰۰۰
مربایی ۱۱۵۰۰۰
بهشتی ۱۰۹۰۰۰
کلمپه ۷۰۰۰۰
کشمشی ۱۱۰۰۰۰
نخودچی ۱۸۰۰۰۰
برنجی ۱۸۵۰۰۰

 

متوسط قیمت انواع شیرینی تر در بازار

نوع شیرینی یک کیلوگرم (قیمت به تومان)
خامه ای ۱۳۵۰۰۰
لطیفه ۱۳۵۰۰۰
رولت ۱۲۵۰۰۰
ناپلئونی ۱۲۵۰۰۰
چیز کیک ۱۱۰۰۰۰

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار