تماس با ما درباره ما

رسیدن سکه به مرز تاریخی 20 میلیون تومان

روز گذشته نرخ سکه طلا در معاملات بازار تهران به کانال 20 میلیون تومانی وارد شد. در راستای افزایش سطح انتظارات تورمی در هفته‌های اخیر، تقاضا برای خرید کالا‌های سرمایه‌ای مانند سکه افزایش یافته و همین افزایش تقاضا سبب ورود نرخ سکه به کانال 20 میلیون تومانی شده است.
رسیدن سکه به مرز تاریخی 20 میلیون تومان

به گزارش تهران بهشت، در نهایت قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در پایان معاملات روز شنبه با حدود یک میلیون و 85 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه یکم دی ماه در سطح قیمتی 20 میلیون و 75 هزار تومان معامله شد.

این در حالی است که نرخ دلار در معاملات بازار متشکل ارزی در نخستین روز کاری هفته تا حوالی ساعت 3 بعد‌از‌ظهر نسبت به روز‌های پایانی هفته گذشته تغییر قابل توجهی نداشت و در سطوح قیمتی ابتدای کانال 36 هزار تومانی معامله شد. به عقیده کارشناسان ارزی‌ بازار تهران، نهاد بازار‌ساز در جهت جلوگیری از افزایش فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازی در بازار باید نرخ ارز در معاملات رسمی را افزایش داده تا از بزرگ‌تر شدن شکاف میان ارقام رسمی و غیررسمی جلوگیری کند. در غیر این صورت افراد با هدف کسب سود اقدام به خرید ارز در معاملات رسمی و فروش آن در بازار آزاد کرده که این امر باعث ایجاد اخلال در ‌سازو‌کار عرضه و تقاضای بازار می‌شود. گفتنی است که بر اساس مشاهدات به عمل آمده از روند معاملات بازار ارز تهران، شکاف میان ارقام رسمی و غیررسمی بازار در بالاترین سطوح خود از زمان تشکیل معاملات توافقی‌(تیر ماه سال جاری) تاکنون به سر می‌برد.

 سکه در قله 20 میلیون تومانی

دیروز شنبه 3 دی ماه روند نرخ سکه طلا در معاملات بازار تهران افزایشی بود. هر قطعه از این فلز زرد نخستین معاملات روز گذشته خود را با افزایش چشمگیر یک میلیون تومانی نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه یکم دی ماه در حوالی مرز 2 کانال 19 و 20 میلیون تومانی آغاز کرد. نرخ سکه تا انتهای معاملات بازار روز شنبه در سطوح قیمتی مذکور به نوسان پرداخت و در نهایت با حدود یک میلیون و 85 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ‌های پیشین به رقم 20 میلیون و 75 هزار تومان رسید. کارشناسان بازار تهران افزایش بی‌سابقه نرخ سکه طلا را در جهت افزایش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه تمایل افراد به حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌دانند.

با از میان رفتن سیگنال‌های مثبت در زمینه نشست‌های هسته‌ای وین در ماه‌های اخیر و افزایش شاخص‌های مهم اقتصادی مانند تورم، تمایل عموم افراد جامعه نسبت به خرید ارز و سکه افزایش یافته و همین امر با ایجاد شرایط مازاد تقاضا سبب افزایش قیمت شاخص‌های بازار شد. همچنین کارشناسان بر این باورند که در صورت انتشار سیگنال‌هایی مبنی بر بازگشت طرفین بر سر میز مذاکرات هسته‌ای احتمال کاهش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه آن کاهش نرخ سکه و ارز در بازار وجود دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار