تماس با ما درباره ما

تاثیر فرزین بر بازار سکه و طلا

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح امامی در بازار آزاد تهران با افت 500 هزار تومانی به قیمت 24 میلیون و 750 تومان به فروش رسید.
تاثیر فرزین بر بازار سکه و طلا

به گزارش تهران بهشت، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امامی در ابتدای معاملات امروز با افت حدود 500 هزار تومانی به نرخ 24 میلیون و 750 تومان فروخته شد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افت 700 هزار تومانی به 23 میلیون و 210 تومان رسید.

هر گرم طلا 18 عیار به مبلغ  2 میلیون و 73 هزارتومان معامله می شود.

برنامه بانک مرکزی برای عرضه سکه در بورس
شب گذشته محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی در خصوص نوسانات بازار طلا و ارز اعلام کرده بود: به دلیل هیجاناتی که در بازار آزاد به جود آمده با دستورالعمل جدید نیاز بازار را تامین خواهیم کرد تا بازار مبادله ارز و طلا ایجاد شود.
 
فرزین در رابطه با بازار مبادله ارز و طلا گفت: در این بازار علاوه بر اسکناس، بازار حواله را نیز راه‌اندازی می‌کنیم و به دلیل اینکه طلا نیز در این بازار مبادله می‌شود، سکه نیز در این بازار وجود دارد. همچنین از ابزارهای لازم برای بازار ارز از قبیل ابزار سواپ استفاده خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه افق بلندمدتی برای برای بازار مبادله در نظر گرفته شده، تاکید کرد: در حال حاضر فضا هیجانی است و به این دلیل سعی می‌کنیم در این بازار همه نیازها را برطرف کنیم و پس از آن از سایر ابزارهایی که در بازارهای ارز دنیا از آن استفاده می‌شود، بهره خواهیم برد. در این بازار به دنبال راه‌هایی هستیم تا از ابزارهایی مثل سواپ، فوروارد و فیوچر استفاده شود. اما این اقدامات موکول به آینده می‌شود و در حال حاضر به دنبال ایجاد ثبات در بازار هستیم.

وی در رابطه با عرضه ربع سکه گفت: عرضه ربع سکه در قیمت آن به شدت موثر بود اما با افزایش انتظارات تورمی فاصله بین قیمت فروش ما و بازار ایجاد شد، همچنین گفتنی است که حباب سکه انتظاری است و برنامه ما نیز برای عرضه مستمر است و اگر نیاز باشد سکه تمام نیز عرضه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار