تماس با ما درباره ما

ضرر سنگین در بازار سکه و ارز

دو هفته گذشته برای معامله گران بازار ارز و طلا خوب نبود و دارندگان ارز و طلا از محل دارایی خود زیان ثبت کردند، دلار از سقف تاریخی خود بیش از 21 درصد ریخته و همین مسئله موج اصلاحی در بازار ارز و طلا را رقم زده است.
ضرر سنگین در بازار سکه و ارز

به گزارش تهران بهشت له نقل از اکوایران، بازار ارز و سکه که چند ماهی گوشش بدهکار هشدارها و فشارها نبود و مقاومت ها را یکی یکی پودر می کرد نتوانست به حرکت روبه جلو و شتابدار خود ادامه دهد و در نهایت با برخورد به سقف 62 هزار تومانی فرو ریخت، همانطور که صعود دلار شتابدار بود نزول آن هم در حاشیه سفر رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی به ایران ، نشست شورای حکام و برقراری مجدد روابط ایران و عربستان تند شد و قیمت دلار وارد کانال 46 هزار تومانی شده است.

در شرایطی که سایر بازارها در شب سال نو با افزایش تقاضا مواجه می شوند بازار اسکناس آمریکایی که با روشن کردن موتور تورم بازار شب عید را گرم تر کرده خودش در روزهای پایانی سال رونق چندانی ندارد و دارندگان آن در زیان هستند.

دارندگان اسکناس آمریکایی و سکه امامی که در نهایت با شوک سفر گروسی و مدل روسی بانک مرکزی غافلگیر شدند و زیان دو هفته‌ای را ثبت می کنند فعلا با عقب نشینی از محدوده خرید به دنبال شناسایی کف های جدید در بازار ارز هستند. حمایت 46 هزار تومانی و مقاومت 53 هزار تومانی دلار سطوح تعیین کننده حرکت دلار برای هفته‌های پیش رو می باشند.

در موج اصلاحی بازار ارز و سکه همه زیان کردند ولی زیان دارندگان سکه امامی دورقمی شد و از بقیه معامله گران بازار ارز و طلا بیشتر متضررر شدند. زیان دارندگان سکه امامی در هفته جاری به 11 درصد رسید و این در حالیست که حباب سکه همچنان بالای مرز بیست درصد قرار دارد.

اسکناس آمریکایی هم هفته تلخی را برای دارندگان خودش در این هفته رقم زد و با ثبت زیان 10 درصدی بر زیان دارندگان اسکناس آمریکایی افزود. دلار از سقف خود تا کنون ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده و تحلیلگران امید ندارند تا پایان سال بتواند سقف قیمتی خودش را دوباره لمس کند.

در شرایطی که تغییر فضای انتظارات به کمک بازارساز آمد ربع سکه ولی نسبت به سایر رقبا در جو کاهشی، مقاومت بیشتری از خود نشان داد ربع سکه نسبت به دلار و سکه امامی کمتر تغییر قیمت می دهد ولی حباب ۴۶ درصدی آن همچنان نشان دهنده ریسک بالای خرید در بازار ربع سکه است. ربع سکه در هفته جاری زیان ۸.۳ درصدی را نصیب دارندگان خود کرد.

با افزایش حباب سکه امامی و ربع سکه برخی از معامله گران بازار طلا به معاملات طلای آب شده روی آوردند زیرا حباب کمتر آن ریسک خرید را کاهش می دهد در معاملات هفته قبل حباب طلای آب شده در محدوده ۴۵۰ هزار تومان قرار گرفت و زیان دارندگان آن به ۸.۵ درصد رسید.

معامله گران تصور می کنند که اگر موضع گیری های سیاسی تغییر نکند و تنش ها از سطح فعلی فراتر نرود دلار سقف شکنی نخواهند داشت و اسکناس آمریکایی و سکه امامی پایین محدوده های سقف تاریخی خود فعلا محبوس خواهند ماند.

 

ارسال نظر