تماس با ما درباره ما

دو اقدام انقلابی شورای شهر تهران برای احیای فضای سبز

دو اقدام انقلابی شورای شهر تهران برای احیای فضای سبز

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر گفت: از انقلابی ترین اقدامات شورای شهر می توان به لغو برج باغ ها و تصویب خانه باغ اشاره کرد که این امر برای احیای فضای سبز صورت گرفته است.

به گزارش تهران بهشت، صدراعظم نوری رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در نخستین نشست تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با عنوان آب، فضای سبز و مدیریت شهری اظهار کرد: در این نشست به دنبال این هستیم که با گفت و گو و تبادل نظر با صاحبنظران و اساتید به نقشه راه و اقدامات هدفمند برسیم.

وی ادامه داد: آب و فضای سبز تاثیر مستقیم بر یکدیگر داشته و بر مدیریت شهری موثر هستند. وقتی تاریخ تهران را بررسی می‌کنیم به این امر میرسیم که موضوع آب و هوا و باغ بسیار مهم است.

نوری در ادامه با بیان اینکه آب میراث طبیعی بوده و دارای حقوق مادی و معنوی است، گفت: ما شاهد عدم تعادل چرخه منابع آبی هستیم که این امر ناشی از فعالیت انسانی است.

وی بیان کرد: براساس مطالعات مصرف آب از ابتدای قرن ۲۰ تاکنون دچار مشکل بوده است.به این شکل حدود ۲۰ سال آینده شاهد نقطه تلافی بین میزان مصرف آب و آب قابل دسترس است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران افزود: طبق مطالعات مرکز پژوهش های مجلس تا ۱۴۰۰ میزان آب مصرفی و مورد نیاز معادل ۱۳۰ میلیارد مترمکعب است.

نوری در ادامه بیان کرد : به واسطه تراکم جمعیت بالای تهران و حساسیت موضوع مصرف آب باید موضوع آبیاری فضای سبز مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و راهکار کارآمد مانند توان افزایش ذخیره آب و توسعه مدیریت آب سبز، بهره برداری درست از آب و اصلاح هدفمند رویکرد مدیریت پایدار سبز باید مدنظر قرار گیرد، گفت: ۱۱ تا ۱۲ درصد جمعیت کشور در تهران و ۱۶ درصد در استان تهران واقع شده است در حالی که مساحت تهران یک درصد مساحت کل کشور است.

نوری با بیان اینکه این موضوع که چه میزان فضای سبز داشته و چه گونه ای کاشت شود باید در دستور کار قرار گرفته و برنامه ریزی شود، افزود: در ازای توسعه فضای سبز در تهران شاهد تخریب آن نیز هستیم که خود مشکل ساز است.

وی ادامه داد: از انقلابی ترین اقدامات شورای شهر می توان به لغو برج باغ ها و تصویب خانه باغ اشاره کرد که این امر برای احیای فضای سبز صورت گرفته است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار