تماس با ما درباره ما

تلاش آمریکا برای دادن کمترین امتیازات به ایران در توافق هسته‌ای

عنادی در رادیو گفت‌وگو با بیان این موضوع که دولت آمریکا تلاش دارد حداقل امتیازات را به ایران بدهد، اظهار کرد: البته کلمه امتیاز را غربی‌ها استفاده می‌کنند زیرا آنچه ایران می‌خواهد حقوق خود است.
تلاش آمریکا برای دادن کمترین امتیازات به ایران در توافق هسته‌ای

به گزارش تهران بهشت، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص واکنش آمریکا به پاسخ برجامی ایران با مراد عنادی، کارشناس و تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مراد عنادی با اشاره به نقاط اصلی اختلاف میان ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: ایران موضوع پادمان را مطرح کرده است که باید بسته شود اما آژانس به همراه آمریکا بر باز بودن موضوع پادمانی ایران اصرار دارند.

وی با تصریح بر اینکه دولت بایدن علاقه مند است این توافق هر چه زودتر انجام شود، اظهار کرد: فشار جمهوری خواهان و عدم قاطعیت دولت بایدن و همچنین در پیش بودن انتخابات کنگره باعث شده است دولت بایدن به تصمیم مشخصی نرسد.

این تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان این موضوع که دولت آمریکا تلاش دارد حداقل امتیازات را به ایران بدهد، ابراز کرد: البته کلمه امتیاز را غربی‌ها استفاده می‌کنند زیرا آنچه ایران می‌خواهد حقوق خود است و در حقیقت واقعیت‌هایی هستند که ایران خواهان آن است.

وی به ضمانت‌ها اشاره و بیان کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و حالا ایران بر اساس این واقعیت تاریخی خواهان ضمانت است تا رئیس جمهور بعدی آمریکا در توافق خارج نشود. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند زیر بار این حقیقت بروند و در نتیجه مذاکرات فرسایشی شده است.

عنادی افزود: دولت بایدن علاقه دارد قبل از انتخابات موضوع برجام به سرانجام برسد زیرا می‌تواند روی این موضوع نتیجه انتخابات را به نفع دموکرات‌ها تغییر دهد و کرسی‌های بیشتری در انتخابات آبان ماه کنگره به دست بیاورد.

وی با اشاره به نامه جمهوری خواهان به بایدن در مخالفت با توافق با ایران گفت: البته این نامه را تعدادی از دموکرات‌ها نیز امضا کرده‌اند که نشان می‌دهد جو سیاسی آمریکا نسبت به این توافق نامه التهاب شدیدی دارد و نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد.

این کارشناس مسائل بین الملل به فشارهای رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: لابی‌های صهیونیستی تلاش دارد تصمیم گیری دولت بایدن برای توافق فرسایشی تر شود و آن‌ها نتوانند تصمیمات لازم را اخذ کنند. از سوی دیگر اتحادیه اروپا با توجه به شرایط بحران انرژی تلاش دارد این توافق زودتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار