تماس با ما درباره ما

زنان مشمول سربازی حق خروج از کشور را ندارد

رسانه های خبری می نویسند که اوکراین از اول اکتبر خروج زنان مشمول سربازی را ممنوع می کند.
زنان مشمول سربازی حق خروج از کشور را ندارد

به گزارش تهران بهشت، نسخه اوکراینی پرتال Suspilne به نقل از ولودیمیر اسمیلکا، یکی از معاونان وزارت دفاع اوکراین گزارش می دهد که از اول اکتبر، اوکراین زنانی را که مشمول خدمت سربازی هستند از خروج از کشور منع می شوند.

این مقام اوکراینی تصریح کرد: "از اول اکتبر، زنانی که دارای مشاغل خاصی هستند و مشمول سربازی هستند، باید در فهرست نظامی ثبت نام کنند. 14 تخصص در این لیست وجود دارد."

به گفته اسمیلکا، زنانی که وظیفه خدمت سربازی را دارند، مانند مردان دارای محدودیت هستند. این نشریه گزارش می دهد: "به ویژه، این زنان مشمول خدمت سربازی نمی توانند در زمان حکومت نظامی به خارج از کشور سفر کنند." وزارت دفاع اوکراین این ابتکار را با تمایل اوکراین به استانداردهای ناتو توضیح داد.

yektanet.com

اسمیلکا گفت: "اول از همه، این امر برای برابری جنسیتی دیکته می شود. از آنجایی که ما به استانداردهای ناتو نزدیک می شویم، نه تنها در تسلیحات، بلکه در ثبت نام سرباز نظامی نیز به سمت آنها حرکت می کنیم. این ثبت نام برای زنان و مردان یکسان است."

رسانه‌های اوکراینی قبلاً داده‌های فرمان وزارت دفاع این کشور را منتشر کرده بودند که بر اساس آن زنان تعدادی از مشاغل باید از اول اکتبر در ارتش ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر