تماس با ما درباره ما

چون گاز نداریم، دوش آب گرم نگیرید!

آلمان اعلام کرد در صورت توقف واردات انرژی از روسیه، ذخایر گاز این کشور تنها تا پایان تابستان یا اوایل پاییز دوام می‌آورد، پس مردم باید صرفه‌جویی کرده و از تعداد دفعات دوش آب گرم خود کم کنند.
چون گاز نداریم، دوش آب گرم نگیرید!

به گزارش تهران بهشت و به نقل از راشاتودی، آلمان از مردم خواسته در صورت تحریم واردات گاز طبیعی از روسیه، از تعداد دفعات دوش آب گرم خود کم کنند.

«کلاوس مولر»، رئیس آژانس شبکه گاز فدرال آلمان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «از خودتان یک سؤال بپرسید؛ آیا واقعاً لازم است هر روز دوش آبگرم بگیرید آن‌هم وقتی این آب با مصرف گاز گرم می‌شود؟»

«مارگارت استاگر»، یکی از مسئولین کمیسیون اروپا هم اخیراً از شهروندان اتحادیه اروپا خواسته بود دوش گرفتن خود و فرزندانشان را کنترل کنند.

طبق گفته‌ مولر، اگر آلمان واردات انرژی از روسیه را متوقف کند، ذخایر گاز این کشور تنها تا پایان تابستان یا اوایل پاییز دوام می‌آورد.

آلمان در بحبوحه فشار بر اتحادیه اروپا برای تحریم انرژی روسیه، در ماه گذشته یک طرح اضطراری برای مدیریت عرضه گاز به راه انداخت که طبق آن انرژی سهمیه‌بندی خواهد شد و خانواده‌ها و زیرساخت‌های حیاتی مثل بیمارستان‌ها و تولیدکنندگان دارو و مواد غذایی در اولویت قرار دارند. مولر در اوایل این هفته به شهروندان هشدار داد توجهی به این طرح نکرده و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را آغاز کنند.

اتحادیه اروپا هفته گذشته بسته جدید تحریم‌های ضدروسی را تصویب کرد که شامل ممنوعیت واردات زغال‌سنگ از ابتدای ماه اوت می‌شود. آلمان اعلام کرد حداقل تا تابستان 2024 طول می‌کشد تا وابستگی کشور به انرژی روسیه صفر شود. نفت روسیه در حال حاضر 25 درصد از واردات آلمان را تشکیل می‌دهد که پایین‌تر از 35 درصد اوایل فوریه است. واردات گاز از روسیه هم از 55 درصد تا 40 درصد کاهش یافته است. واردات زغال‌سنگ از روسیه نصف شده و به 25 درصد رسیده است.

 

 

 

ارسال نظر