تماس با ما درباره ما

ناسا عکسی بسیار ترسناک را منتشر کرد!+عکس

به گزارش وب‌سایت فوتوگرافی؛ اخترشناسان ناسا اعلام کردند که اکنون می‌توانند برخورد تایتانیک‌گونه کهکشان‌های راه شیری و آندرومدا را پیش‌بینی کنند.
ناسا عکسی بسیار ترسناک را منتشر کرد!+عکس

به گزارش تهران بهشت؛ ناسا تصویری گرفته‌شده توسط تلسکوپ فضایی هابل را منتشر کرده است که بسیار ترسناک به‌ نظر می‌رسد.

این عکس کهکشان راه شیری را نشان می‌دهد که به سمت برخورد با کهکشان همسایه‌مان یعنی «آندرومدا» حرکت می‌کند. البته این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد، اما این عکس همچنان شما را متحیر نگه می‌دارد و قدرت قادر متعال جهان را تحسین می‌کند.

به گزارش وب‌سایت فوتوگرافی؛ اخترشناسان ناسا اعلام کردند که اکنون می‌توانند برخورد تایتانیک‌گونه کهکشان‌های راه شیری و آندرومدا را پیش‌بینی کنند. با این حال، نیازی به تماشای مجدد فیلم‌های آخرالزمانی و آماده شدن برای فاجعه نیست؛ چراکه این رویداد بزرگ کیهانی قرار است تا چهار میلیارد سال دیگر رخ ندهد.

به لطف داده‌ها و اندازه‌گیری‌های تلسکوپ فضایی هابل از حرکت آندرومدا، اخترشناسان تشخیص دادند که این به سمت کهکشان راه شیری در حال سقوط است. گرانش بین دو کهکشان و همچنین ماده تاریک نامرئی که هر دو را احاطه کرده است، آنها را به هم نزدیک‌تر می‌کند. در حال حاضر، آندرومدا ۲.۵ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد.

عکس ترسناکی که هابل گرفته است | آیا محکوم به فنا هستیم؟

کهکشان سمت راست، راه شیری و سمت چپ آندرومدا است

زمانی که برخورد رخ می‌دهد، چه اتفاقی برای منظومه شمسی می‌افتد؟ با قضاوت بر اساس پیش‌بینی‌های ناسا، جای نگرانی وجود ندارد.

ناسا خاطرنشان می‌کند: «احتمالا خورشید به منطقه جدیدی از کهکشان ما پرتاب خواهد شد، اما زمین و منظومه شمسی ما در خطر نابودی قرار ندارند.»

 

ارسال نظر