تماس با ما درباره ما

این زنبور دردناک ترین نیش را دارد!

نیش شاهین رتیل آنقدر قوی است که عنکبوت رتیل را برای همیشه فلج می‌کند. همچنین نیش آن‌ها یکی از دردناک‌ترین نیش‌های دنیا محسوب می‌شود.
این زنبور دردناک ترین نیش را دارد!

به گزارش تهران بهشت؛ ترس از عنکبوت در مورد انسان رایج است. اما عجیب به نظر می‌رسد اگر کسی بگوید که یک عنکبوت، مانند رتیل بزرگ، از یک زنبور کوچک می‌ترسد. عجیب به نظر می‌رسد اما واقعی است. یک زنبور وجود دارد که می‌تواند رتیل را از ترس نیش فراری دهد. نیش شاهین رتیل آنقدر قوی است که عنکبوت رتیل را برای همیشه فلج می‌کند. همچنین نیش آن‌ها یکی از دردناک‌ترین نیش‌های دنیا محسوب می‌شود.

رتیل‌ها یکی از موجوداتی هستند که به مردم احساس ترس می‌دهند. زهر آنها برای انسان کشنده نیست اما می‌تواند باعث درد طاقت فرسا شود. آنها به دلیل جثه بزرگشان به اندازه کافی قدرتمند هستند تا به انواع طعمه‌های دیگر حمله کنند، بکشند و بخورند. اما زنبوری وجود دارد که این عنکبوت‌های بزرگ را شکار می‌کند. این زنبورها که معمولا به عنوان "شاهین رتیل" شناخته می‌شوند، زنبورهای انگلی هستند که فلج کننده هستند و رتیل‌ها را برای غذا شکار می‌کنند. پارازیتوئید به این معنی است که لاروهای آنها به عنوان انگل زنده می‌مانند و در نهایت میزبان را می‌کشند.

شاهین رتیل متعلق به تعدادی از گونه‌های زیر جنس پپسیس و همیپسیس است. زنبورهای متعلق به رایج‌ترین گونه‌ها تا ۵ سانتی متر طول دارند. این آنها را به یکی از بزرگترین زنبورهای موجود تبدیل می‌کند. بزرگترین گونه شاهین رتیل، Pepsis heros، به طول ۱۱ سانتی متر رشد می‌کند.

آنها به راحتی با بدن آبی مایل به سیاه و بال‌های زنگ زده روشن خود قابل تشخیص هستند. برخی از آنها دارای بال‌های مشکی با هایلایت‌های آبی روی آنها هستند. دانشمندان بر این باورند که بدن‌های رنگارنگ زنبورها نوعی آپوسماتیسم است. "آپوزماتیسم" به استفاده از سیگنال‌ها توسط حیوانات، عمدتا سیگنال‌های بصری مانند نشانه‌های روشن روی بدن، برای هشدار دادن به شکارچیان مبنی بر سمی یا ناپسند بودن آنها اشاره دارد. بنابراین، زنبور رتیل از بال‌های رنگارنگ خود استفاده می‌کند تا به شکارچیان بفهماند که نباید زنبورها را شکار کنند زیرا آنها سمی هستند.

عکس زنبوری که دردناک ترین نیش را دارد

 تنها شاهین رتیل ماده با عنکبوت‌ها مبارزه می‌کند تا برای فرزندانشان غذا تهیه کند. آنها با نیش تیز رتیل را سوراخ می‌کنند و به سرعت زهر آنها را تزریق می‌کنند. این امر عنکبوت را برای همیشه فلج می‌کند و آن را زنده نگه می‌دارد.

شاهین رتیل توانایی تعیین جنسیت نوزادان خود را دارد. در صورت بارور شدن تخم‌ها به ماده تبدیل می‌شوند. تخم‌های بارور نشده به نرها منتهی می‌شوند. این توانایی اهمیت اساسی دارد.

پس از بیرون آمدن تخم، لارو سوراخ کوچکی در شکم عنکبوت ایجاد می‌کند. سپس از طریق آن وارد می‌شود و برای زنده ماندن از عنکبوت تغذیه می‌کند. اندام‌های حیاتی آخرین بار خورده می‌شوند تا عنکبوت برای مدت طولانی‌تری زنده بماند. لارو پس از چند هفته شفیره و بالغ می‌شود. سپس از شکم عنکبوت خارج می‌شود تا یک چرخه زندگی عادی داشته باشد.

شاهین‌های رتیل در سراسر جهان در مناطقی از هند گرفته تا آسیای جنوب شرقی، آفریقا، استرالیا و قاره آمریکا پراکنده می‌شوند. علاوه بر این، یک گونه از شاهین رتیل به حشره رسمی ایالت نیومکزیکو تبدیل شد.

 

 

 

ارسال نظر