تماس با ما درباره ما

از لیوان شخصی تا ساعت مچی طلای هیتلر در حراج! +عکس

لیوان شخصی آدولف هیتلر به قیمت ۱۱,۰۰۰ دلار به حراج گذاشته شد.
از لیوان شخصی تا ساعت مچی طلای هیتلر در حراج! +عکس

به گزارش تهران بهشت؛ لیوان نیم لیتری که روی آن حروف اول نام رهبر نازی، آدولف هیتلر در کنار یک عقاب بر فراز یک صلیب شکسته (سواستیکا) حک شده است، در Burgerbraukeller که او کودتای نافرجام خود را در سال ۱۹۲۳ انجام داد، نگهداری می شد.

کودتای هیتلر در این مکان در مونیخ او را برای اولین بار مورد توجه عموم مردم آلمان قرار داد. پس از آن، هیتلر به جرم خیانت به پنج سال زندان محکوم شد، اما تنها ۹ ماه از مجازات خود را در زندان سپری کرد و در این مدت کتاب معروف «نبرد من» (Mein Kampf) را نوشت. هیتلر، پس از به دست گرفتن قدرت در سال ۱۹۳۳، سالگرد کودتای نافرجام خود را با سخنرانی برای مبارزان قدیمی در سالن Burgerbraukeller، جشن گرفت. اعتقاد بر این است که از این دوره به بعد بود که لیوان مورد نظر توسط هیتلر استفاده شد.

این یک سنت در سالن های این چنینی آلمانی است که میهمانان محترم، یا حتی بدنام، لیوان هایی با نام خود دارند. گمان می‌رود این لیوان پس از جنگ جهانی دوم در ساختمان Burgerbraukeller پنهان شده بود تا از گرفتن آن توسط متفقین یا شهروندان جلوگیری شود.

رئیس این حراجی بیل پاناگوپولوس گفت: «اقلام زیادی از ظروف سفره هیتلر در طول سال‌ها آشکار شده‌اند، اما شاید هیچ چیز به اندازه لیوان شخصی او خاطره انگیز نباشد که وضعیت بسیار خوبی هم دارد». این لیوان در ۲۸ ژوئن از طریق حراجی تاریخی الکساندر در مریلند، ایالات متحده، به همراه سایر یادگاری های جنگ به حراج گذاشته خواهد شد.

ساعت طلای هیتلر

ساعت طلای هیتلر، که قرار است تا بیش از ۴ میلیون دلار به فروش برسد به علاوه آخرین پیام نظامی امضا شده او از پناهگاهش در برلین در سال ۱۹۴۵، که می تواند ۸۰,۰۰۰ دلار به فروش برسد، به حراج گذاشته خواهند شد. سال گذشته نیز، کلیدی که گفته می شد مخصوص توالت شخصی هیتلر است و ۳۵۵ دلار ارزش داشت، بیش از ۱۶,۰۰۰ دلار فروخته شد.

 

ارسال نظر