تماس با ما درباره ما

حق‌الوکاله ۴۰۰ میلیاردی وکیل برای یک پرونده! + تصویر قرارداد

تصویری از یک قرارداد وکالت به دست خبرنگار تسنیم رسیده که در یک پرونده، وکیل حق‌الوکاله ۴۰۰ میلیارد ریالی دریافت می‌کند!
حق‌الوکاله ۴۰۰ میلیاردی وکیل برای یک پرونده! + تصویر قرارداد

به گزارش تهران بهشت؛ یک وکیل در قرارداد وکالت برای موکلین خود در یک پرونده، تعرفه 400 میلیارد ریالی را بر اساس موازین قانونی گنجانده است!

این رقم به موجب ماده 2 آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله و حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری مصوب 28/12/1398 و سایر مقررات مربوط به امضای موکلین رسیده است.

وکیل در این پرونده حقوقی که در یکی از استان‌های شمال‌غرب کشور مطرح شده، وکالت 5 مرد و 2 زن را برای دفاع از حقوق در مراجع قضائی نسبت به اثبات مالکیت به‌عهده دارد.

طبق یکی از بندهای امضا شده قرارداد وکالت، چنانچه موکلین در خلال هر یک از مراحل رسیدگی با طرف دعوا و با هر کیفیتی سازش کند یا در هر مرحله‌ای به رأی دادگاه تسلیم شود، باید تمام حق‌الوکاله را به وکیل بپردازد.

بر اساس یک مورد دیگر قرارداد، چنانچه موکل در خلال رسیدگی وکیل را به هر نحوی از انحا عزل کند، باید تمام حق‌الوکاله را به وکیل بپردازد و حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص نداشته باشد.

همچنین در یک بخش دیگر این قرارداد آمده: چنانچه به جهاتی از جهات ادامه وکالت به غیر از موضوع سازش ممکن نباشد، وکیل مستحق دریافت 60 درصد حق‌الوکاله خواهد بود و چنانچه پرونده در مرحله تجدیدنظر باشد اعم از اینکه تجدیدنظر از طرف موکل یا طرف دعوا باشد و پرونده در این مرحله مهیای صدور حکم باشد، وکیل مستحق دریافت تمام حق‌الوکاله است.

وکالت ,

منبع: تسنیم

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار