تماس با ما درباره ما

مغز مگس‌ها هک شد / کنترل از راه دور این حشره!

محققان دانشگاه رایس نشان دادند که مگس‌ها را می‌توان پس از هک کردن مغزشان، از راه دور کنترل کرد.
مغز مگس‌ها هک شد   کنترل از راه دور این حشره!

به گزارش تهران بهشت؛ مگس‌ها بعد از هک شدن در عرض یک ثانیه پس از ارسال فرمان به نورون‌های خاصی در مغزشان، اعمال خاصی را انجام دادند.

این گروه با مهندسی ژنتیکی مگس‌هارا شروع به کار کردند تا یک کانال یونی حساس به گرما را در برخی از نورون‌های این حشرات ایجاد کنند. هنگامی که این کانال گرما را حس کند، نورون‌ها را فعال می‌کند و هر نورون باعث می‌شود مگس بال‌هایش را باز کند، اقدامی که اغلب در طول جفت‌گیری رخ می‌دهد.

محرک حرارتی به شکل نانوذرات اکسید آهن به مغز حشرات تزریق می‌شود. هنگامی که یک میدان مغناطیسی در نزدیکی نورون‌های مغز فعال می‌شود، نورون‌ها گرم و فعال شده و مگس بال‌های خود را باز می‌کند.

برای آزمایش این سیستم، محققان این مگس‌های مهندسی شده را در یک محفظه کوچک در بالای یک سیم پیچ مغناطیسی نگه داشتند و آنها را با دوربین‌های متعددی تماشا کردند. و مطمئناً وقتی میدان مغناطیسی فعال شد، مگس‌ها بال‌های خود را در حدود نیم ثانیه باز کردند.

هدف مستقیم استفاده از این نوع فناوری برای بازگرداندن بینایی به بیماران مبتلا به اختلالات بینایی است. با تحریک بخش‌هایی از سیستم بینایی، ممکن است دیدن امکان پذیر شود. تکنیک‌های مشابهی برای کنترل حرکات موش‌ها مورد استفاده قرار گرفته که می‌تواند منجر به درمان‌های بهتری برای مشکلات حرکتی ناشی از اختلال مغزی شود.

 

ارسال نظر