تماس با ما درباره ما

آشنایی با گروه هکری انانیموس

انانیموس حملات سایبری بسیاری را در نقاط جهان ترتیب داده که یکی از جدیدترین آنها پیش از ایران، روسیه بوده است.
آشنایی با گروه هکری انانیموس

به گزارش تهران بهشت؛ (Anonymous) از تعدادی هکر که در حوزه امنیت شبکه‌های کامپیوتری اطلاعاتی دارند، تشکیل  شده است که متعلق به کشورهای مختلف هستند و به صورت ناشناس، به عنوان هکتیویسم فعالیت می‌کنند.

یکی از اصلی‌ترین اهداف این گروه انانیموس شهرت‌طلبی با ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم است. چه بخواهید و چه نخواهید، عبارت «هک» در فرهنگ بین‌الملل، «جرم» تلقی می‌شود و یک «هکر» در تمامی قوانین بین‌المللی دنیا، یک «مجرم».

گروه ناشناس در سال ۲۰۰۳ به راه افتاده است و البته در این سال‌ها برخی از گروه‌های هکری نیز به آنها پیوسته‌اند.

آنها مدیریت یا رهبری واحدی ندارند و شاید بسیاری از اعضاء‌شان حتی یکدیگر را نشناسند. برخی سایت‌ها و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی به این گروه نسبت داده شده‌اند.

انانیموس حملات سایبری بسیاری را در نقاط جهان ترتیب داده که یکی از جدیدترین آنها پیش از ایران، روسیه بوده است.

پیش‌تر نیز در فوریه ۲۰۲۰، انانیموس وب‌سایت سازمان ملل را هک کرد و یک صفحه برای تایوان ساخت؛ کشوری که از ۱۹۷۱ در عضویت این سازمان نیست.

آنها اما این بار به بهانه‌هایی واهی چند سایت را در ایران مورد هدف قرار داده‌اند و با حملات DDos و افزایش جعلی ترافیک، آن سایت‌ها را موقتا از دسترس خارج کرده‌اند؛ سایت‌هایی که بیشتر مورد استفاده عامه مردم است.

حملات سایبری انانیموس بیش از آنکه هدفمند باشد، بیشتر به سود جریان‌های خاصی تمام شده است.

با این حال واقعا نمی‌توان حدس زد که چه کسانی می‌توانند پشت این گروه پنهان شده باشند و یا اینکه چه کسانی با نام این گروه از فرصت استفاده کرده و حملاتی سایبری را انجام ‌دهند.

واقعیت این است، باور اینکه عده‌ای به صورت خودجوش و بدون چشم‌داشت اقدام به حملات سایبری علیه اهداف خاصی کنند، به واقع دور از ذهن به نظر می‌رسد.

 

ارسال نظر