تماس با ما درباره ما

کشف یک انسان "هابیت" در اندونزی!

برخی بر این باورند که هابیت ها ابتدا در جاوه زندگی می‌کردند و سپس در نتیجه سونامی به بخش‌های دیگر جزایر اندونزی رفته‌اند.
کشف یک انسان  هابیت  در اندونزی!

به گزارش تهران بهشت؛ یکی از گونه‌های منقرض شده انسان‌ها، انسان فلورسی نام دارد که بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰ هزار سال پیش در کره خاکی حضور داشته است. آنها تنها ۱۰۰ سانتی‌متر قد داشتند و مغزشان نیز تقریبا یک سوم انسان خردمند بود که یعنی از این نظر با شامپانزه برابر بودند. به خاطر ابعاد کوچک، دانشمندان به انسان فلورسی لقب هابیت را دادند.

کشف انسان هابیت در اندونزی

حالا نیز دانشمندان موفق به کشف یک انسان هابیت در اندونزی شده‌اند. البته یافته‌های جدید تنها ۶ دندان کوچک و بخشی از یک استخوان کوچک فک پایینی هستند، ولی پژوهشگران می‌گویند که همین‌‌ها نیز به خوبی نشان می‌دهند که فسیل‌ها به اجداد هابیت‌ها تعلق دارند. برخی بر این باورند که هابیت ها ابتدا در جاوه زندگی می‌کردند و سپس در نتیجه سونامی به بخش‌های دیگر جزایر اندونزی رفته‌اند.

کشف انسان هابیت با قدی به ارتفاع ۹۰سانتی متر

هرچند که احتمالا به مرور زمان خانه جدید باعث کوچک شدن ابعاد آنها شده است. این اتفاق عجیب و طبیعی کوتولگی جزیره‌ای نام دارد و زمانی که زیستگاه یک جانور بزرگ به محیطی کوچک محدود می‌شود، اتفاق می‌افتد. البته دلایل متعددی هم دارد که از میان آنها می‌توان به محدود بودن ذخایر غذایی و نبود جانوران شکارچی دیگر اشاره کرد.

برخی پژوهشگران کشف انسان هابیت را باور ندارند. آنها گمان می‌کنند که فسیل‌ها به دسته‌ای از انسان‌های مدرن تعلق دارند که از نوعی بیماری خاص رنج می‌برده‌اند. این افراد میکروسفالی (نوعی اختلال رشد عصبی که باعث می‌شود مغز کوچک‌ شود) و سندروم داون را به عنوان عوامل احتمالی مطرح کرده‌اند.

کشف انسان هابیت با قدی به ارتفاع ۹۰سانتی متر

هرچند که شواهد به سمت کشف انسان هابیت سنگینی می‌کنند؛ زیرا این افراد با وجود مغز کوچک از ابزارها بسیار هوشمندانه استفاده می‌کردند. چیزی که در تضاد با باورهای تکامل و رشد انسان است.

 

 

 

ارسال نظر