تماس با ما درباره ما

سنگ نگاره‌های آشوری در نینوا کشف شد! +عکس

اخیرا باستان شناسان هشت تخته سنگ مرمر را که به طرح‌هایی از دوره آشوری منقش بودند، در شهر تاریخی نینوا کشف کردند.
سنگ نگاره‌های آشوری در نینوا کشف شد! +عکس

به گزارش تهران بهشت؛ یک گروه مشترک باستانشناسی عراقی ـ آمریکایی، هشت تخته سنگ مرمر را که به طرح‌هایی از دوره آشوری منقش بودند، در شهر تاریخی نینوا کشف کردند.  این سنگ‌نگاره‌ها در دروازه «المسقی» در نینوا کشف شده‌اند.

لیث مجید حسین ـ رییس سازمان آثار باستانی عراق ـ گفته است: هیئت مشترک باستان شناسی عراقی ـ آمریکایی در دومین فصل کاوش‌های خود موفق به کشف لوح‌هایی سنگی در دروازه المسقی یکی از دروازه‌های شهر قدیمی نینوا که واقع در شرق موصل است شده‌اند.

سنگ‌نگاره‌های آشوری

 این سنگ‌نگاره‌ها صحنه‌های جنگی را به نمایش می‌گذارند و خوانش خط میخی که روی آن‌ها نگاشته شده، نشان می‌دهد که متعلق به دوران پادشاهی سناخریب (۷۰۵ـ۶۸۱ قبل از میلاد) هستند. یکی از مسؤولان وزارت فرهنگ، گردشگری و میراث عراق گفته است که هدف از این کاوش‌ها، حفاظت از دروازه المسقی و باز گرداندن آن به حالت سابقش قبل از حمله‌های داعش و تخریب‌های این گروه تروریستی در این منطقه تاریخی است.

لوح‌های سنگی کشف شده، سنگ‌هایی نقش برجسته هستند که سربازان آشوری را نمایش می‌دهند. همچنین درختان خرما، انگور، انار و انجیر هم درآن‌ها ترسیم شده است. این لوح‌های سنگی به قصر ملک سناخریب باز می‌گردد که نواده او سین ـ شرـ ایشکون آن‌ها را به دروازه انتقال داده و قصر جدش را تخریب کرده است.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار