تماس با ما درباره ما

آشنایی با 3 گالری‌ عجیب در دنیا+ تصاویر

در میان گالری‌های عجیب و غریبی که در دنیا یافت می‌شوند، برخی خیلی عجیب‌تراند. از یک واگن متروی شهری که به گالری تبدیل شده است گرفته تا یک دستشویی در موزه هنرهای زیبا و فروشگاه فست فودی که مکانی برای عرضه فرهنگ و هنر به علاقمندان شده‌ است!
آشنایی با 3 گالری‌ عجیب در دنیا+ تصاویر

به گزارش تهران بهشت؛ این گزارش نگاهی دارد به سه گالری عجیب و نامتعارف هنری، که در یک دهه‌ اخیر در دنیا برپا شده‌اند. این خبر با تصاویری از این گالری‌ها همراه است.

گالری در واگن متروی شهری

سالهاست که هر سال یک قطار ۶ واگنی از اداره حمل‌ و نقل شیکاگو به صورت رایگان در اختیار یکی از هنرمندان محلی قرار می‌گیرد تا با ایجاد تغییری کلی در فضای داخلی، آن را به یک گالری تبدیل کند.

برای یک شب فقط قطار در اطراف مسیر مرتفع می‌چرخد و به عموم مردم فرصتی برای دیدن آثار هنری در حرکت می‌دهد.

این گالری که «هنر در مسیر» نامیده می‌شود، نه تنها به کسانی که از قطار به‌عنوان گالری بازدید می‌کنند، بلکه کسانی که رفت‌وآمد روزانه خود را انجام می‌دهند، خدمات می‌دهد.

«هنر در مسیر» بزرگترین گالری هنری سیار جهان نامیده می‌شود که هر سال در ماه سپتامبر سالگرد تولد خود را جشن می گیرد.

عجیب‌ترین گالری‌های دنیا؛ گالری در دستشویی/عکس

گالری در دستشویی موزه هنرهای زیبای بوستون

موزه هنرهای زیبای بوستون در سال ۲۰۱۱ یک گالری عجیب و غریب را در دستشویی خود برپا کرد.

این گالری یادآور نمایشگاهی اعتراضی با عنوان «Flush the Walls» (سیفون رو بکش رو دیوارها) بود که ۵۰ سال قبل با هدف به چالش کشیدن نگاه محدودکننده هنرِ باواسطه و ماهیت گالری‌ها برگزار شد.

در جریان اعلام موجودیت این گالری در موزه هنرهای زیبای بوستون، تعدادی هنرمند سرویس‌های بهداشتی موزه را به گالری تبدیل کردند. این نمایشگاه بداهه، ۷۵ نفر را به خود جذب کرد تا اینکه توسط نیروهای امنیتی تعطیل شد. با این حال، مسوولان موزه به دکور غیرمنتظره گالری واکنش مثبت نشان دادند.

عجیب‌ترین گالری‌های دنیا؛ گالری در دستشویی/عکس

گالری در فست فود

Hot n' Now یک فروشگاه فست‌فود زنجیره‌ای در میشیگان است که بیشتر همبرگر، سیب‌زمینی سرخ کرده و شیک سرو می‌کند. با این حال یک شعبه از این رستوران، منویی بسیار متفاوت دارد. هنرمندان محلی در مکان یکی از شعبه‌های سابق این فروشگاه، گالری Redemption را ایجاد کردند. این گالری اقلام قدیمی را تغییر کاربری داد و به آنها زندگی هنری جدیدی بخشید. در این گالری مجسمه‌های فلزی و چوبی قابل توجه و متفاوتی به چشم می‌خورد.

عجیب‌ترین گالری‌های دنیا؛ گالری در دستشویی/عکس

 

ارسال نظر