تماس با ما درباره ما

۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید+تصاویر

جام جهانی قطر به عنوان بزرگترین رویداد فوتبالی جهان از تاریخ ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر برگزار خواهد شد. برای دیدن این رویداد مهم ورزشی بسیاری از فوتبال دوستان در پاییز سال جاری رهسپار قطر خواهند شد. به همین بهانه در پرونده ویژه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ با مکان‌های دیدنی و جاذه‌های گردشگری این کشور آشنا می‌شوید.
۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید+تصاویر

به گزارش تهران بهشت؛ جام جهانی قطر به عنوان بزرگترین رویداد فوتبالی جهان از تاریخ ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر برگزار خواهد شد. برای دیدن این رویداد مهم ورزشی بسیاری از فوتبال دوستان در پاییز سال جاری رهسپار قطر خواهند شد.

با توجه به حضور مسافران پرتعداد، جام جهانی می‌تواند فرصتی استثنایی پیش روی صنعت گردشگری قطر باشد. به همین بهانه در پرونده ویژه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ با مکان‌های دیدنی و جاذه‌های گردشگری این کشور آشنا می‌شوید.

موزه‌های شهر دوحه

تصاویر | ۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید قطر چندین موزه باشکوه و دیدنی دارد که دیدار از آن‌ها در شهر دوحه پایتخت قطر می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

موزه هنرهای اسلامی

تصاویر | ۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید

موزه هنرهای اسلامی در منطقه «کرانشی دوحه» (تفرجگاه زیبایی که هفت کیلومتر در امتداد ساحل قطر کشیده و مشرف است به یکی از اسکله‌های بندر دوحه) واقع شده است. این موزه مجموعه زیبا، نفیس و متنوعی از آثار هنر اسلامی در سراسر دنیا را در خود جای داده است. موزه هنرهای اسلامی آثاری از فلزکاری، منسوجات، سرامیک و نسخه‌های خطی که ۱۴۰۰ سال از تاریخ اسلام را در بر می‌گیرد.

تصاویر | ۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید

از جمله آثار مهمی که این موزه در خود جای داده می‌توان به دو صفحه از قرآن بایسنقری متعلق به دوران تیموری (که گفته می‌شود عظیم‌ترین قرآن دنیاست) و اولین سکه طلا که با نام دینار و با تصویری ایستاده از یکی از خلفای دوران اسلامی ضرب شده، اشاره کرد.

موزه هنرهای اسلامی قطر توسط «ام پی» مهندس معماری که هرم شیشه‌ای روبروی موزه لوور پاریس را طراحی کرد، ساخته شده است.

موزه ملی قطر

تصاویر | ۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید

موزه ملی قطر تنها چند دقیقه با موزه هنرهای اسلامی فاصله دارد. بیرون این عمارت نمایی چشم‌نواز دارد. عمارت موزه توسط ژاک نوول مهندس معمار فرانسوی به شکل یک گل سرخ در میان بیابان طراحی شده است.

تصاویر | ۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید

در موزه ملی قطر میراث، فرهنگ و تاریخچه مردم این کشور در ۱۱ گالری از طریق مصنوعات و فیلم‌های کوتاه فیلم‌سازان مشهور جهان مانند «میرا نایر» از هند و «داگ اتکین» از بریتانیا به نمایش گذاشته شده است.

موزه المپیک و ورزش ۱-۲-۳

تصاویر | ۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید

این موزه در نزدیکی ورزشگاه بین المللی خلیفه قرار دارد. موزه ۱-۲-۳ از جمله موزه‌هایی است که می‌تواند برای طرفداران ورزش بسیار جذاب باشد، در این موزه مجموعه‌ای از اشیای خاطره برانگیز ورزشی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

تصاویر | ۳ موزه جذاب و مهم شهر دوحه را بشناسید

چوب بازی کریکت «شاجین ندلکار» بازیکن افسانه‌ای کریکت، خودروی فراری مایکل شوماخر قهرمان سابق فرمول یک، دستکش‌های محمد علی قهرمان اسبق بوکس جهان و پیراهن پله بازیکن اسطوره‌ای فوتبال برزیل، از جمله اشیای دیدنی این موزه هستند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار