تماس با ما درباره ما

پس از ۶ دهه، جمعیت چین کاهش یافت!

تازه‌ترین آمارهای رسمی چین نشان می‌دهد جمعیت این کشور برای نخستین‌بار پس از بیش از ۶۰ سال کاهش یافته؛ رویدادی که کارشناسان نسبت به پیامدهای سیاسی و اقتصادی آن هشدار داده‌اند.
پس از ۶ دهه، جمعیت چین کاهش یافت!

به گزارش تهران بهشت؛ اداره ملی آمار پکن (NBS) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد جمعیت چین تا پایان سال ۲۰۲۲ نزدیک به یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون ۷۵۰ هزار نفر بود.

این رقم نسبت به پایان سال ۲۰۲۱، بیش از ۸۵۰ هزار نفر کاهش نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۲ تعداد تولدها ۹.۵۶ میلیون نفر بوده و تعداد مرگ‌ومیرها به ۱۰.۴۱ میلیون نفر رسید.

آخرین سالی که جمعیت چین روند کاهشی داشت سال ۱۹۶۰ بود؛ هنگامی که چین با بدترین قحطی در تاریخ مدن خود روبرو شد.

چین همچنان پرجمعیت‌ترین کشور جهان است، اما کارشناسان می‌گویند افزایش سن نیروی کار و کاهش تولدها و بحران جمعیتی، مانع رشد اقتصادی این کشور خواهد شد.

دولت چین در سال ۲۰۱۶ سیاست سخت‌گیرانه «سیاست تک‌فرزندی» کنار گذاشت و در سال ۲۰۲۱ نیز به زوج‌ها اجازه داد ۳ فرزند داشته باشند، اما علی‌رغم این سیاست‌ها جمعیت این کشور همچنان روندی کاهشی دارد.

«ژیوی ژانگ»، رئیس و اقتصاددان ارشد در « Pinpoint Asset Management» می‌گوید جمعیت چین احتمالا در سال‌های آینده نیز این روند کاهشی ادامه خواهد یافت. این رویدادی بسیار مهم است که پیامدهای برای رشد اقتصادی و تقاضای داخلی خواهد داشت.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار