تماس با ما درباره ما

سیستم عامل BharOS امنیت کاربران را کاملا مدنظر قرار می‌دهد

مؤسسه فناوری هند به‌تازگی با برگزاری کنفرانسی از یک سیستم عامل موبایل جدید به نام BharOS رونمایی کرده است که انشعابی از پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) محسوب می‌شود و بر قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی تمرکز دارد.
سیستم عامل BharOS امنیت کاربران را کاملا مدنظر قرار می‌دهد

به گزارش تهران بهشت؛ به گفته مؤسسه فناوری Madras هند، سیستم عامل BharOS برای سازمان‌هایی ارائه می‌شود که توجه خاصی به امنیت و حریم خصوصی دارند و با اطلاعات حساس و محرمانه روبه‌رو هستند. این سیستم عامل توسط شرکت JandKops که یک شرکت غیرانتفاعی از زیرمجموعه‌های مؤسسه Madras است، توسعه داده می‌شود.

سیستم عامل BharOS قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال، این سیستم عامل هیچ اپلیکیشن پیش‌فرضی ندارد. پس کاربران مجبور نیستند از هیچ برنامه‌ای به‌صورت پیش‌فرض استفاده کنند و درعوض خودشان انتخاب خواهند کرد که برای کارهای مختلف به سراغ چه برنامه‌هایی بروند. این رویکرد به افراد کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی دسترسی برنامه‌ها در موبایل خود داشته باشند و فقط به همان مقدار که در نظر دارند، به این برنامه‌ها دسترسی دهند.

سیستم عامل BharOS امنیت کاربران را مدنظر قرار می‌دهد

BharOS همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به‌راحتی اپ‌هایی را نصب کنند که توسط سرویس‌های اپ استور خصوصی (PASS) انتخاب شده‌اند. PASS در اینجا مجموعه‌ای از اپ‌های دستچین‌شده را فراهم می‌کند که به‌لحاظ حریم خصوصی و امنیت برای نیاز کسب‌وکارها تأیید شده‌اند.

این سیستم عامل قرار است آپدیت‌های OTA مخصوص خود را داشته باشد تا امنیت آن حفظ شود. مؤسسه فناوری هند هنوز اعلام نکرده که BharOS مبتنی بر کدام نسخه از هسته اندروید ساخته شده است.

پروفسور «وی. کاماکوتی»، رئیس مؤسسه Madras درباره این پروژه می‌گوید: «سرویس BharOS یک سیستم عامل موبایل است که براساس اعتماد ساخته شده و بر ارائه آزادی، کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتر در انتخاب و استفاده از برنامه‌هایی تمرکز دارد که صرفاً نیاز کاربر را برطرف می‌کنند. این سیستم نوآورانه وعده می‌دهد که شیوه تفکر کاربران درباره امنیت و حریم خصوصی گوشی‌های موبایل را متحول کند.»

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار