تماس با ما درباره ما

قطار فوق سریع با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت!

یک هایپرلوپ فوق سریع در چین توانسته است با موفقیت اولین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. این قطار سریع‌السیر در نهایت قرار است امکان حمل مسافر و بار با سرعتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت یا حتی سریع‌تر را داشته باشد.
قطار فوق سریع با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت!

به گزارش تهران بهشت؛ محققان چینی اخیراً آزمایشی را برای یک فناوری هایپرلوپ در شهر «داتونگ» در استان شاآنشی چین انجام دادند که شامل سه آزمایش ۲۱۰ متری در یک خط مخصوص قطار‌های مغناطیسی بود. سرعت کابین در نهایت به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید تا قطعات و ایمنی آن‌ها برای آزمایش‌های پرسرعت بعدی بررسی شود.

 شرکت پیمانکار دفاعی CASIC که وظیفه تولید و مدیریت این پروژه را برعهده داشته است، می‌گوید قطعاتی مثل آهنربا‌های ابررسانا، سیستم‌های پرتوان الکتریکی، کنترل‌های ایمنی مبتنی بر هوش مصنوعی، دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم و حسگر‌ها همگی در طول آزمایش‌ها طبق برنامه عمل کردند و حالا مسیر برای آزمایش‌های بیشتر هموار شده است.

هایپرلوپ CASIC برای آزمایش‌های بیشتر آماده می‌شود

در این گزارش البته گفته نشده که هوا از داخل تونل تخلیه شده بود تا وضعیت خلاء به‌وجود بیاید یا خیر. حفظ محیطی با فشار پایین در داخل تونل یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در مسیر توسعه فناوری‌های هایپرلوپ است.

سریع‌ترین قطار پرسرعت دنیا که در حال حاضر استفاده می‌شود، به‌سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در شرایط فعلی به‌خاطر اصطکاک با ریل و مقاومت هوا نمی‌توان این سرعت را بیشتر از این افزایش داد. ولی قطار مغناطیسی داتونگ با حذف اصطکاک و کاهش مقاومت هوا احتمالاً می‌تواند به سرعت‌های بالاتر دست پیدا کند.

بورینگ کمپانی متعلق به ایلان ماسک یکی از شرکت‌های فعال در این بازار است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ ایده یک تونل هایپرلوپ را مطرح کرد و همچنان آن را دنبال می‌کند. «ریچارد برنسون»، بنیان‌گذار هایپرلوپ وان هم دیگر کسی است که در این زمینه فعالیت دارد و در اولین آزمایش خود در سال ۲۰۲۰ به سرعت ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

اما مشکلات فنی و مالی مهم‌ترین مسئله‌ای است که بر مسیر آینده این شرکت‌ها سایه انداخته و ادامه کار آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار