تماس با ما درباره ما

قندیل‌های" آبشار یخی باغگل" قند دلتان را آب می‌کنند!

آبشار باغگل در شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران تهران واقع شده است. در زمستان این آبشار یخ می‌زند که بسیار دیدنی است.
قندیل‌های  آبشار یخی باغگل  قند دلتان را آب می‌کنند!

به گزارش تهران بهشت؛ اگر گردشگر باشید و عاشق طبیعت بی‌شک می‌دانید که زمستان هم پر از زیبایی و دیدنی است، یکی از این جذابیت‌های زمستانی بازدید از آبشارهای یخی است.

وقتی دمای هوا به زیر صفر می‌رسد، آبشار منجمد می‌شود و به‌ این ترتیب آبشاری یخی پدید می‌آید. اگر می‌خواهید در سرما هم قند در دلتان آب شود و یک آخر هفته متفاوت برای خود بسازید می‌توانید در همین اطراف تهران به چند آبشار یخی زیبا سر بزنید.

آبشار باغگل که چندان هم برخلاف سایر آبشارهای یخی اطراف تهران چندان شناخته شده هم نیست یکی از این آبشارهاست. این آبشار در روستای باغگل قرار دارد.

4791084

فاصله روستای باغگل تا تهران حدود یک ساعت است و بسیار به پایتخت نزدیک است. شما می‌توانید از اتوبان بابابی و سپس جاده لشرک به سمت فشم بروید، سپس وارد جاده‌ای به سمت آهار، ایگل و باغگل می‌شوید. این روستا را می‌توانید به کمک گوگل مپ نیز پیدا کنید.

کوچه پس کوچه‌های باغگل بسیار زیبا و البته باریک است. بهتر است خودروی خود را در همان ابتدای کوچه پارک کنید. این کوچه‌ها به ویژه در بهار ارزش پیاده‌روی دارند. فراموش نکنید که توشه راهتان را از قبل آماده کنید. چون این روستا کوچک و بهتر است اقلام مورد نیازتان را خودتان قبل از رسیدن به آن تهیه کنید. 

در مسیر پیاده روی‌تان از کوچه‌هایی مانند بابونه و حمام عبور می‌کنید. بله کوچه حمام! چون در این کوچه یک حمام عمومی قرار دارد به این نام خوانده می‌شود.

با کمی پیاده‌روی به کوچه‌ای که پله نام دارد می‌رسید. از این کوچه با گذشتن یک شیب نه چندان سخت وارد مسیر پیاده‌روی به سمت آبشار باغگل می‌شوید.

در بهار این مسیرخاکی پر از شکوفه و گل است، اما همین مسیر در زمستان برفی است که بازهم زیبایی‌های خاص خود را دارد. تا رسیدن به آبشار حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی در پیش دارید.

4791082

قبل از رسیدن به آبشار از کنار رودخانه‌ و جوی‌هایی که دورتادورشان پر از برف است می‌گذرید. می‌توانید کمی کنار رود استراحت کنید و چایی بنوشید و حتی اتراق کنید.

با ادامه دادن مسیر به آبشار یخی باغگل می‌رسید. معمولا در زمستان این روستا برخلاف تابستان خلوت است. بنابراین می‌توانید از سکوت این فضا لذت دوچندان ببرید.

با دیدن این آبشار دل و روحتان تازه می‌شود، چون پر از قندیل‌های زیباست. دیدن همین قندیل‌ها به تنهایی می‌تواند خستگی‌تان را از تن در و روزمرگی و مشکلات شهرنشینی را از ذهنتان دور کند.  

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار