تماس با ما درباره ما

این مکان پذیرای پرخرج ترین عروسی تاریخ بوده است+عکس

باغ فردوس که با نام باغ موزه فردوس، باغ معیری و موزه سینما نیز شناخته می‌شود، یکی از باغ‌ها و مراکز دیدنی پایتخت است که در محله خوش آب‌وهوایی به همین نام در شمال تهران قرار دارد. این مکان پذیرای پرخرج ترین عروسی تاریخ بوده است.
این مکان پذیرای پرخرج ترین عروسی تاریخ بوده است+عکس

به گزارش تهران بهشت؛ قدمت باغ فردوس به دوره قاجار می‌رسد و سنگ بنای آن را محمدشاه گذاشت، هر چند عمر سومین شاه قجر کفاف نداد که لذت زندگی در این باغ را بچشد و ناکام از دنیا رفت. پس از مرگ محمدشاه، ناصرالدین‌شاه اراضی اطراف باغ را از مالکان خرید و آن را گسترش داد. باغ فردوس کیزبان پرخرج ترین عروسی تاریخ بوده است.

این مکان خاص به پرخرج‌ترین لوکیشن عروسی تاریخ مشهور است

به گواه تاریخ این باغ وسیع که امروزه بخش کوچکی از آن باقیمانده و تبدیل به موزه سینمای ایران شده، سرگذشت پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و شاهد رخداد‌های تاریخی بسیاری بوده که مهم‌ترین آن برپایی مجلل‌ترین و پرخرج‌ترین جشن ازدواج تاریخ ایران یعنی عروسی «عصمت‌الدوله» نورچشمی و دختر محبوب ناصرالدین شاه با پسر «دوستعلی‌خان» خزانه‌دار بوده. می‌گویند این جشن ازدواج ۱۰ روز طول کشید و در مراسم پرسروصدایش میهمانان بسیار مهمی از کشور‌های مختلف جهان حضور داشتند.

این را هم بگوییم که به دستور شاه و به مناسبت جشن ازدواج شاهزاده قجر، در نقاط مختلف تهران جشن‌های بسیار مفصلی برپا شد تا بنا به اوامر ملوکانه، مردم عادی و رعیت هم سهمی در این شادی داشته باشند. چنان که می‌گویند، جشن عروسی دختر شاه به قدری چشمگیر بوده که خاطره آن تا سال‌ها در یاد میهمانان و اهالی تهران قدیم مانده و مانند افسانه‌ای سینه‌به‌سینه نقل شده است.

 

ارسال نظر