تماس با ما درباره ما

کشف اتفاقی یک فسیل ۱۰۰ میلیون ساله در یک رستوران+عکس

ردپای فسیل شده‌ی یک دایناسور در رستورانی چینی پیدا و توسط گروهی از محققان بین‌المللی تایید شد. قدمت این ردپا به ۱۰۰ میلیون سال می‌رسد.
کشف اتفاقی یک فسیل ۱۰۰ میلیون ساله در یک رستوران+عکس

به گزارش تهران بهشت؛ سال گذشته، توجه یکی از مشتریان کنجکاو رستوران گاردن در منطقه سیچوان چین، به فرورفتگی‌هایی در فضای باز غذاخوری جلب شد. پس از تحقیقاتی که به‌عمل آمد، حالا مشخص شده که این چاله‌های ۶۰-۵۰ سانتی‌متری، در واقع ردپای فسیل شده‌ی یک دایناسور خزنده‌پا (sauropod) هستند که در دوره کرتاسه و حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش می‌زیست.

ظاهرا چاله‌های مذکور، نخستین بار در دهه ۵۰ میلادی کشف شدند؛ ولی صاحب ملک که آن زمان یک خانه مسکونی بود، آن‌ها را پوشاند و هم‌سطح زمین کرد.

مالکان جدید، حدود سه سال قبل این ملک را به رستوران تبدیل کردند؛ اما همچنان کسی تصور نمی‌کرد که چیز خاصی در آنجا نهفته باشد. این گذشت و به نیمه‌های سال ۲۰۲۲ رسیدیم که یکی از مشتریان رستوران با دیدن فرورفتگی‌ها، حدس زد آن‌ها چاله‌های عادی نیستند.

کشف اتفاقی فسیل ۱۰۰ میلیون ساله در رستوران / عکس

پس از انجام تحقیقات مقدماتی، به‌تازگی تیمی بین‌المللی که یک محقق از دانشگاه کوئینزلند هم در بین‌شان بود، به محل رفتند و ردپای ۱۰۰ میلیون ساله دایناسور را تایید کردند. طبق بررسی آن‌ها، طول جثه این دایناسور به ۱۰ متر می‌رسید.

آن‌طور که دکتر آنتونی رومیلیو، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی توضیح می‌دهد: با وجود جثه بزرگ، ظاهرا این دایناسور قدم‎‌های کوچکی برمی‌داشت و سرعت حرکت آن، حدودا ۲ کیلومتر بر ساعت بود.

جالب اینکه در آن منطقه، کشف اسکلت دایناسورها بی‌سابقه بوده است؛ پس این ردپای فسیل شده، می‌تواند به ما بگوید که چه نوع دایناسورهایی در آنجا می‌زیستند.

به قول این محقق، اگر کنجکاو باشید و به محیط پیرامون خود توجه نشان دهید؛ شاید با چاشنی خوش‌شانسی، عامل یک کشف علمی بزرگ شوید!

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار