تماس با ما درباره ما

این مرد رنگ پوستش برای همیشه آبی شد+تصاویر

پل کارسن به یک مشکل پوستی دچار بود که باعث پوسته پوسته شدن پوست او می شد و علاوه بر آن با مشکلاتی دیگر از جمله رفلاکس اسید معده و آرتریت (التهاب مفاصل) درگیر بود.
این مرد رنگ پوستش برای همیشه آبی شد+تصاویر

به گزارش تهران بهشت؛ پل کارسن، مشهورترین «مرد آبی» دنیا که به «بابا اسمورف» (شخصیت های کارتون معروف “اسمورف ها” که به رنگ آبی هستند) هم مشهور است، با پوستی روشن و کک و مکی و موهایی نارنجی متولد شد. در دهه ی ۲۰۰۰ او در اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفت و در چندین برنامه ی تلویزیونی درباره ی مشکل خود با صراحت صحبت کرد. اما پوست این مرد چرا به رنگ آبی درآمد و ماجرای او چگونه عبرت آموز شد؟

پل کارسن به یک مشکل پوستی دچار بود که باعث پوسته پوسته شدن پوست او می شد و علاوه بر آن با مشکلاتی دیگر از جمله رفلاکس اسید معده و آرتریت (التهاب مفاصل) درگیر بود. او در تحقیقات شخصی اش به منظور یافتن راهی برای حل مشکلات خود، به یک محلول نقره در آب برخورد که با نام «نقره کلوئیدی» هم شناخته می شود.

نقره کلوئیدی در گذشته، پیش از اختراع پنیسیلین در دهه ی ۱۹۳۰، به طور گسترده به عنوان آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار می گرفت. اما بعد از آنکه دانشمندان پی بردند این ماده می تواند صدمات شدیدی به اندام های داخلی بدن وارد کند، در سال ۱۹۹۹ استفاده از آن در داروهای بدون نسخه ممنوع شد.

مورد عجیب مردی که رنگ پوستش برای همیشه آبی شد

 
پل کارسن و همسرش

کارسون به مدت ۱۰ سال این ماده را با تصور اینکه درمانی معجزه آسا برای مشکلاتش خواهد بود مصرف کرد. او حتی این ماده را به صورت مستقیم به پوستش می زد. به ادعای کارسن مصرف این ماده باعث شد مشکل رفلاکس اسید معده و آرتریت او برطرف شود: «آرتریت شانه هایم به قدری شدید بود که حتی نمی توانستم یک تیشرت از تنم درآورم. بعد از مصرف این ماده کاملاً خوب شدم.»

با این حال، پس از مدتی پوست کارسن به دلیل انباشت نقره درون آن شروع به آبی شدن کرد و او دچار یک مشکل دائمی و نادر به نام «آرگیریا» (Argyria) شد.

مورد عجیب مردی که رنگ پوستش برای همیشه آبی شد

به ادعای کارسن آبی شدن پوستش مزایای زیادی برایش داشت. او هرگز دچار آفتاب سوختگی نمی شد و مجبور به زدن عینک آفتابی نبود. با این حال، این امر با پیامدهایی همراه بود که کارسن از آن ها راضی نبود، مثل برخوردهای نه چندان مؤدبانه ی دیگران با او. به علاوه، به اذعان کارسن او دیگر نتوانست کاری برای خود پیدا کند، چرا که به گفته ی او کارفرماها علاقه ای به استخدام افراد خیلی متفاوت ندارند.

مورد عجیب مردی که رنگ پوستش برای همیشه آبی شد

پل کارسن در سال ۲۰۱۳ در سن ۶۲ سالگی به دلیل مشکلات قلبی از دنیا رفت.

داستان کارسن اهمیت پرهیز از درمان های خانگی خودسرانه را گوشزد می کند. طبیعی است که بخواهیم راه ساده ای برای مشکلات پزشکی خود پیدا کنیم، اما باید به خاطر داشته باشیم که چنین روش هایی گاهی می تواند با خطرات جدی همراه باشد. همیشه بهتر است از پزشکان مشورت بگیریم و به توصیه های آن ها عمل کنیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار